znamenaje o posledním dni a římkém císařství. Neb v 2. epištole k Tesalonicenským takto praví: Prosímeť vás, bratří, skrze příští Pána našeho Ježíše Krista a vašeho scházení v něj, abyšte sebou brzo nehýbali od smyslu vašeho, ani se strachovali, ani skrze ducha, ani skrze slovo, ani skrze list jakžto od nás posl[a]text doplněný editoremný, jako by nastával příchoz Páně, aby žádný vás nesvodil žádným obyčejem; neb nepříjde-liť nejprv odstoupení a zjeven nebude-li člověk nepravosti, syn, kterýž jest zatracení, protivník a vyvyšuje se nade všeckno, což slove Buoh aneb což se ctí, tak že v chrámě Božím sedne, ukazuje se, jako by byl Bohem. A potom hned dále dí: Toliko nyní (prý) kdož drží, drž, dokudž z prostředku vyňat nebude, a tehdážť zjeven bude nepravý.
Tesal. 2
Mat. 14
Marek 13
Lukáš 21
Ethe. 5
1 Korin. 3
Kolocen. 2
I co jest z prostředku odjatu býti jediné římské císařství? Neb všeliké knížetství a moc zkažena bude krom toho, ješto od něho dobyta bývají a přemáhají se všeckna království; neb i všickni národové, kteříž s nim válejí, potříni a zkaženi budou od něho a obdržíť, dokudž poslední jeho hodina nepředejde rukou svých Bohu.
Exodi 4
Také podlé apoštola, řkoucího: A když zkaženo bude všeliké knížetství a moc a on, král římský, vzdá království Bohu Otci. Jaké království? Totiž křesťanské.
Jozue v 10.
Šestý bič škole učiněný od Auriocha.
Neb kde jest kdy bylo, aneb bude, aneb jest království aneb jiná moc, kteráž by nad ně vyšší byla? Jistě žádná. Neb budeš-li chtíti se mnou (což jisté jest) rozjímati, vezmi, prosím tebe, Mojžíšuov lid, kterýž takovými znameními a zázraky i do hlubokosti mořské ejiptské vhodil. Pohleď i na Jozue, za něhož také slunce při Gabaoth stálo a měsíc při údolí Hiericho; i na jiné mnohé některé, více hrozné nežli divné, divy, kteříž se stali jim.
Sedmý bič škole učiněnej jest od Herodesa, když berla júdská odjata byla a všickni z rodu královského zmordováni byli a všecka stolice zkažena jest.
A jednák všecknu znamenej židovskou sílu, kterak pod