[C5r]číslo strany rukopisužádostech tělestných vespolek i samci k samcům mrzutě páchajíce a ženy k ženám, též odplatu a mzdu bludu svého sami na sobě berouce.
Esajaš 15. Podlé velikosti skutku i navštívení jich.
Ekleziast 2.[60]Sir 2 Čím kdo hřeší, timž má trápen býti.
Protoť tehdy vydáni budou od Boha v ruce pohanův, od nichž padnou ve vší nečistotě a smradu zprznění, a zprzněny budou ženy jejich od hanebných pohanův a budouť losovati synové izmaelští o syny a dcery jich a dána bude země pérská v porušení a v zahynutí a obyvatelé její do vězení a k zabití vedeni budou. Armenská také země a ti, kteříž bydlejí v ní, v vězení a v meči padnou. Kapadocia v porušení a zpuštění bude a její obyvatelé v vězení a hrdlování pohlceni budú. Ciliciá v zarmoucení bude. Země sýrská bude v zpuštění a její obyvatelé do vazby vedeni budou. Ejipt také a východ i Asia pod těžkou daní zlata a stříbra bude. Hispania mečem zahyne a zjímaní vedeni budou obyvatelé její. Ře[C5v]číslo strany rukopisucká země všeckna v mordování meče a hubení i rušení vedena bude. Franská země, říše, a Agatonia rozličnými boji budou sežrány a mnozí z nich do vězení příjdou. Sicilia též a obyvatelé její od meče zahynou. Římané porušeni budou a mordováni a obrátí se k utíkání. V tom kraji ostrovové mořští budou v zpuštění a kteříž na nich bydlejí, v meči a v vězení vedeni budou a lidé zármutky nesmírnými sevříni budou; a budeť zarmoucení na křesťanech, jakéž nikdá nebylo, neboť trápeni budou bez míry a milosrdenství a bude od nich žádána nad možnost jich váha zlata a stříbra. A budouť obyvatelé ejiptští a sýrští v trápení časuov nejvíce a naplněn bude Jeruzalém od národův a země zaslíbená od tváři lidu, kteříž vězňové povedeni budou od čtyř větrův, kteříž pod nebem jsou.
Zjeve. 18.[61]Ap 18 Kterak koli kochal se jest v rozkoších, tak dejte jemu muk a kvílení. Podlé míry hříchu budeť i ran míra.
Jeruzalém pošlapán bude od národů, dokud se nenaplní časové národů. Ačkoli Země svatá, a Jeruzalém, třikrát z rukou nevěrných vysvobozena jest, totiž od Tita a Vespeziána, od Eraklia času Bonifacia IV. a od Gotfrida, krále franského, a dána křesťanům, však Kristus o posledním vysvobození Jeruzaléma rozuměl, kteréž bude od jednoho krále římského.
A budouť jako kobylky v množství, kteréž se shro[C6r]číslo strany rukopisumažďují