jie nenie. Zlý duch bludu a nerozumu, ale horší v pokrytstvie a lícoměrně jsúc bez rozumu i jmieti sě za rozumného a křivdú činiti pravdu. Zlý duch neopatrné smělosti, horší zlé s rozmyslem a s radú učiniti. Zlý duch rozmařělosti, horší sílu v zlosti ukázati; neb zlost učiniti nenie síla, ale nesíla, ktož sě nemóž sdržěti u pravdě. Zlý duch nevěděnie, horší, by věděl neb uměl, v lícoměrstvie ukázati. Zlý duch nemilosti, horší milost falešná v lícoměřstvie. Zlý duch hrdosti, horší bázn boží lestně a lícoměrně ukázati. Těžek trpěti sedmer zlý duch, a když druhých sedm těchto v lícoměřstvie příde k tomu, mušíť hóře býti, nežli dřéve. Neb co j’ zjevně zlé bez omluvy, bez chytrosti, snáze j’ toho polepšiti; ale jakž sě podobností dobrého zlost brání, kto ji vyžene? A protož pilné j’ sě pokrytstva střieci a v pokoře z přiemosti srdce držěti svatého Ducha, ať vyhnaný od nás zlý duch nemá v nás miesta a sedm horších jiných k našemu zlému neuvede v ny, ale aby nás osědl a pósobil svú milostí Pán Hospodin.
Družebná neděle v postě toto jest.
Jako která neděle mezi postními, tak jest toto znamenitá a družebná neděle slove. Neb byl jest ten obyčej mezi dietkami, že jsú sě družice, sberúc spolu v utěšení, snesúc sě, což která jmieti mohla, svačinu sobě učinily, přiezn a milost mezi sebú ukazujíc a útěchu jmajíc toho, že j’ každá jměla co přinésti s sebú. Tiem kvasem dietek móžem sě i my rozchutnati z naděje do božie milosti, ež přídem bohdá po téjto práci, ješto pracijem v bezbydlí tohoto světa, ač však pro Bóh pracijem, hodovat, kvasit do královstvie nebeského; a snesem sě každý s svými dobrými skutky, ješto j’ kto činil jě z daru božieho; a v spolek sě tiem složíme, ež každého zaslúženie každému bude utěšeno, kakžkoli ktož viece přinese, větší chválu