jmieti bude a dóstojenstvo také většie. Avšak řku: Všem bude společnie utěšenie z každého zvláštieho zaslúženie. Tam radosten bude stav vdoví aneb manželský velikú ctí panenského stavu. Stav panenský utěšen bude svatého vdovstvie zaslúžením a manželstvie. Vesel bude sbor mučenníkóv pokorú svatých zpovědníkóv, […]text doplněný editorem silú a trpedlností vítězných božích mučenníkóv. Neb tam v nebesiech bude plná milost k družci bez všie záslony. Protož bude pásti jeden druhého svým zaslúžením a odplatú, ež každý svého družce ščestí bude sě tak radovati jako svému, poňavadž druh druha tak milovati bude jako sám sě. A když budem viece Boha milovati, nežli kto móž sám sě aneb koho milovati, a božie ščestie, ješto však nenie jiné, nežli on sám, tak veliké jest, že vycházie nad každý smysl: tehdy ta radost, ješto ji bohdá jmieti budem z milosti božie, také vycházie nad každý smysl. Když jest nečíslný téžměř zástup andělských duchóv a svatých lidí, ješto mají v nebesiech býti, avšakž má počet: tehdy téžměř bezčíslná bude radost z jich svatého tovařistvie, avšak by mohla počet jmieti. Ale že j’ bez počta, bez miery Bóh stvořitel nekonečnéj velebnosti v svéj moci, v svéj múdrosti, v svéj dobrotě a dóstojen bez miery, bez počta i bez konce milovánie a nade vše: tehdy ta radost, ješto j’ z milovánie božieho, tak jest veliká, že j’ nelze jie všie pochopiti; ale každý, ktož v ni vejde, pln jie bude podlé zaslúženie svého, jelikož móž svým pochopem jie pochopiti. A když jest taká radost v těch sbožných snóškách, když sě sbéřem u miesto nebeského Jeruzalema, dobře nám to kostel svatý ku paměti přivodí vúpoly postu, abychom přemohli práci pro takú radost, a tú nadějí posilu vzěli a snesli postnie utrpenie. I počíná kostel svatý mši, veselým hlasem zpievaje a řka: Vesel sě Jeruzaleme