[7v]číslo strany rukopisumieti.“ Jinde k témuž: „Jedva to nebude zjeveno, což v jedné osobě tajno jest.“ Ještě o témž jinde: „Tajemstvie tvé jako v tvrdém sklepě buď v tobě zamčeno, pakli zjevíš jinému, hnedky týmž žalářem svázán budeš.“ A protož lépe jest mlčeti samému, než prositi jiného, aby mlčel. Seneka: „Když sám nemohl si zdržeti se ot mluvenie, i kterak jinému mlčeti velíš, jako by řekl: Jáť nemohu svého tajemstvie, a nadto pak cizieho zatajiti. Toběť lépe věřím, že ty zatajíš.“ A pakli se chceš raditi o které tajemstvie, tehdy zkušenému a najvěrnějšiemu přieteli poruč se. Jakož die Šalomún[ac]Šalomún] Sſalo: „Měj přiezeň s mnohými, ale jednoho rádci z tisíce mužuov.“ Druhé: Znamenaj, s kým nebo komu mluvíš. Když chceš mluviti s nepřietelem, viz, aby s ním mnoho nemluvil, ani jemu věřil, a zvláště s chytrým, ať by tebe v tvé [8r]číslo strany rukopisuřeči nepotrhl a neoklamal, neb malý rozdiel jest v hřiechu dáti se zklamati neb jiného oklamati, tuto hlúpost, a tam chytrost veliká. A netoliko nepřieteli, ale i tomu, s nímž si po hněvu u přiezeň vstúpil, nebo psáno jest, že s nepřietelem žádný nemuož upřiemě a bezpečně se smířiti, neb pára nenávisti vždy povstává v srdci nepřietele. Jakož Seneka praví: „Kdež jest býval oheň, tu vždy pára ohně nalézá se.“ A tak lépe jest umřieti s přietelem, než s nepřietelem živu býti. Neb die Šalomún[ad]Šalomún] Sſalo: „Nepřieteli dávniemu nevěř navěky, ač i pokorně klanie se tobě, neb pro núzi, ale z ne přiezni přišel jest k tobě, maje úmysl podtrhnúti tě pokorú, jenž nemohl jest protivenstvím přemoci.“ A jinde týž[ae]týž] tijež Šalomún[af]Šalomún] Sſalo: „Před tváří tvú zapláčeť nepřietel, ale uzří liť čas svój, nenasytíť se krve tvé.“ K témuž mudřec