jablky zbitý, dievku její oznamuje. Kuoň králuov ryzí ženu veselú okazuje. Kuoň jeho vraný, bohatú ženu tesklivú znamená. A aby krátce bylo pověděno, každý kuoň od králova sedla ženu anebo ženimu jeho znamená. A protož vidí li kto ve snách, by kuoň takový od krále vzal, radost, moc a ženu od krále přijme. Pakli kto bez vědomie králova na takovém koni ve snách jezdí, sléhá se s něterú ženimú jeho tajně. Pakli to vidí král, bude to sléhanie ohlášeno.
Rozdiel pátý, o sveřepiciech dómysl perských a ejipských snóv hadačóv
Vidí li kto ve spaní, by sveřepice črná, majíc s obú stranú uvázané na sobě šípy nebo střely, do jeho domu vešla, bohatú ženu pojme v duom a čeled zemře podlé množstvie střel neb šípóv. Pakli vidí, ano ejiptská kobylice divoká s velikým ocasem v duom jeho vešla, pojme dievku urozenú, krásnú vedlé zpósoby té kobylice. Pakli ta sveřepička nemá ocasa anebo má ocas vypršalý, pojme ženu s nárokem. Pakli vidí obecnú kobylici jdúce do domu, jest li vládař, přijme dievku služebnú. Pakli obecný to člověk vidí, pojme vdovu nebo podběhu.
Rozdiel šestý, o mezku výklad perských a ejipských hádačóv
Zdá li se komu ve spěčky, by jel na mezku mimochodném nebo povolném, vyjede nebo pójde pohostinu dobrovolně, ale ta se jiezda nebo pút nezdaří. Neb mezek i mezkyně oba znamenají zmeškánie neb oslabenie činóv lidských. Pakli kto vidí, že, jeda na mezku, i vjel na miesto, kdež knihy ležie, a vzal které z nich, o dan v svádu vstúpí a cti újmu bude mieti a slehka zjalovie. Pakli kto jede na mezkyni ozdobené, pojme anebo se sléhá s hanebnú ženú a chudú. Vidí li to člověk vzácný, pro nehodnú ženu cti pozbude a žalost mieti bude. Pakli kto ztratí mezka, pozbude žalosti. Pakli prodá mezka s užitkem, zbude zámutku. Pakli koho mezek kopytem udeří, lítú a rychlú bolest počije.