[I1r]číslo strany rukopisunež ovce na pastvu z něho ven vyjdou[ac]vyjdou] weydau, o tom Rozerinus píše.
A poněvádž tyto věci, byliny, totiž i koření, jedním dílem k tomu do boha stvořené a druhejm dílem přirozené, lékařské, a ne čarodějné nebo kouzedlničí[ad]kouzedlničí] Kauzedlnicý jsou, ač, budeš-li míti prvotně víru silnou a naději neomylnou k bohu všemohoucímu a stvořiteli těch věcí, kderejž pověděl, že bez vuole jeho vlas s hlavy člověka nesejde, poznáš moc boží, žeť ráčí tebe, všeho domu tvého, spolu i všeho dobytka skrze moc svou božskou i anděla k ostříhání zřízeného jak ostříhati, zachovati ode všech čaruov a kouzel i zlejch učinkuov lidských, tak také i všech všudy věcí tvých se všech stran ochrániti i požehnati, že proti němu ani pekelné brány nebudou moci zuostati.
I toho také nejposléze, místo závory, dobrým svědomím a povinnou věrou křesťanskou před všelikderakejm hospodářem křtěnejm a přítelem věrnejm, nemohu pro veliké a příliš nebezpečné duší lidskejch nebezpečenství i nemíním tejná toho učiniti, kterak ten hřích čarodějnictví a kouzedlnictví, kdož jedni druhejm, zapomenouc se nad svatou věrou křesťanskou, nad přísahou duchovní na křtu učiněnou, dobytky ovčí, anobrž i kravské, nic méně i jiné čarují a kouzlí z pouhé závisti, zlobivosti, nepřízně, z nešlechetnosti srdce i pověry modlářské a ďábelské. Tak, že jim mlíka a smetany tím prokle[I1v]číslo strany rukopisutým