[170v]číslo strany rukopisua k jeho svatým v nebesiech přilúčeni byli u věčné blahoslavenstvie. Kristus, spasitel náš, pokládá a vyčítá osm stupňóv v dnešním čtení, kterýchžto stupňóv k věčnému blahoslavenství[zx]blahoslavenství] blahoſlawenſtwie dále jako po vzchodu jíti máme. {protož}marginální přípisek mladší rukou O[280]na okraji připsána jakási dvě nečitelná slova mladší rukou takovém blahoslavenství vám dále praviti miením, ale toho takově[281]část slova škrtnuta a mladší rukou přepsáno na „tak“ provésti nemohu bez milosti {daru}marginální přípisek mladší rukou ducha svatého. A protož k uprošení takové milosti prosmež nábožně panny Marie, ať nám obapol[282]mladší rukou nadepsáno „všem vespolek“ milost ducha svatého uprositi ráčí, a ať by to tím ochotnějí ráčila učiniti, pozdravmež ji tím anjelským pozdravením řkúce {takto}meziřádkový přípisek mladší rukou Zdráva Maria až do konce. A pak v knihách, jenž slovú Martholegiumcizojazyčný text, tu jest tak psáno, když by číslo svatých v celém roce mělo počteno býti, tehda na každý den přišlo by, že by zahubeno bylo pět tisícuov[zy]tisícuov] tiſieczuow křesťanuov kromě toho dne, jakož se nové léto počíná, jenž byl den jejich boha, totiž té modly Janus, že na ten den žádný křesťan zahuben nebyl. A co jich pak sešlo od těch let a od těch časuov, jakožto popisováno. Na počátku dnešnieho čtenie vymlúvá evanjelista svatý Lukáš a jmenuje najprv jedno blahoslavenstvie tu, kdež praví: „Blahoslavení chudí duchem, neb jejich jest královstvie nebeské.“[283]sr. L 6,20 Ačkoli písmo[zz]písmo] pieſmo svaté o rozličnéj chudobě pokládá, avšak na tom miestě čtení svatého Kristus jiných chudých nemiení než ty, jenž jsú blahoslavení duchem, totiž kteříž pro buoh a pro lásku božie všechno bohatstvie a vešken statek svuoj opustíc, dobrovolnú chudobu sobě zvolí[aaa]zvolí] ſwoli a ji vedú a následují.