[172r]číslo strany rukopisuZnamenajtež druhé blahoslavenstvie, o kterémž Kristus v dnešním čtení[aai]čtení] cztenie praví: „Blahoslavení tiší neboli krotcí.“[288]Mt 5,5 Cassiodorus u výkladu na Žaltář praví[aaj]praví] prawie, že ti zvláště slovú krotcí, kteřížto žádného zamútiti a uraziti nemiení, totiž ani na jeho cti, ale každému se slíbí a každému chtie dobře učiniti. A taková pokora jest jedna z čísla jiných ctností. A člověk, maje takovú ctnost, pokorně se staví[aak]staví] ſtawie k svému bližniemu, trpí od něho mile všeliké protivenstvie. A o takových mluví[aal]mluví] mluwie Ecclesiastescizojazyčný text, capitulo 24.cizojazyčný text: „Ščastný jest ten, jenž na své mysli zamúcenie nemá.“ A protož takovým Kristus krotkým a pokorným takto mluví[aam]mluví] mluwie řka: „Neb oni vlásti a držeti budú zemi, a to trojnásobně, totiž tu zemi, ješto ji těží jakožto rolí, tu zemi, ješto nosí, to jest vlastnie tělo, tu, ješto po ní túží, to jest ráj a královstvie nebeské. O první zemi jakožto o těžicí máme figuru a podobenstvie v knihách Genesiscizojazyčný text o Jozefu, jenž od svých vlastních bratruov trpěl jest prodání, že jsú ho prodali, trpěl jest závist, utrhánie a mnoho zlého. Avšak potom volen byl vládařem nad Ejiptem, takže bez jeho vuole a bez jeho rozkázanie nic se tu v téj zemi Ejiptu státi nemohlo.[289]sr. Gn 37,45 A k tomu jest přišel svú zvláštní pokorú. Ale o hněvivých a o zlobivých mluví[aan]mluví] mluwie Ecclesiastescizojazyčný text: „Stolice kniežat pyšných pán buoh zkazí a káže pokorným na nich seděti.“[290]L 1,52 O druhé zemi, totiž o těle, ješto je nosíme, psáno také v knihách Genesiscizojazyčný text, capitulo 3.cizojazyčný text: „Země jsi a v zemi