[133r]číslo strany rukopisujednu stranu upekl, obrátě ji, jeziž!“ A s tiem, poděkovav pánu bohu, vzda milému pánu bohu duši svú a v tom dokona život svuoj a umře. Ten pak ciesař Decius s svú radú s Valerianem nechavše těla na roště, velikú hanbú odtud pryč museli odjíti. A potom Ipolitus, jakož ho sv. Vavřinec pokřtil, nazajtřie s svatým Justinem vzemše jeho svaté tělo, zmazavše drahú mastí, poctivě je pochovali. Jenž potom mnoho divuov na tomto světě činil jest, mezi kterýmižto divy o jednom vám praviti budu. Čtem o jeho svatéj milosti, že tu v Římě byl jest nějaký súdcí nebo rytieř Ščepán jmenovaný, jenž častokrát miluje a bera dary, z pravého učinil křivého, a tak proměňoval pravdu, že jeho zjednáním a pomocí častokrát křivda napřed šla a pravda potupena byla, jakož takových súdčí i dnes na světě dosti jest. Ten jistý Ščepán držal dva domy, totiž jeden, jenž svatému Vavřinci byl odkázán, a druhý svatéj Agnešce odkázaný křivě a bezprávně odsúdil a potom je k sobě přitáhl a mocí to svú držal. I stalo se, že umřel, a duše jeho před božie súd vedena bude. A viděv to svatý Vavřinec, přistúpiv před pána boha s svatú Agneškú, i budú naň žalovati, že by mocí a bezprávě [133v]číslo strany rukopisuto, což jim bylo oddáno, držal. A pán buoh jako súdce spravedlivý vyda protiv němu přísud a řka: „Poněvadž by jemu cizie milo bylo bezprávně držeti a že dary bera prodával pravdu a téj zamlčal, má na Jidášovo miesto a v též muky poddán býti. Ale že svatý Proiectus, jehož ten jistý sudí Ščepán velice miloval a rád jemu slúžil, ten jemu u svatého Vavřince a u svatéj Agnešky milost uprosil, takže jemu ještě třidceti dní prodleno bude zdravě, aby se toho i jiných svých hřiechuov tím pílnějí[ry]pílnějí] pielniegi mohl pokáti a milost božie získati mohl. Poněvadž pak svatý Vavřinec takovéj moci u milého boha jest, prosmež jeho svaté milosti, ať nám u boha ráčí milost uprositi, abychom se hřiechuov pokáti mohli a pokajíce se pekelného ohně zbaveni byli a obdrželi sobě nebeské královstvie. Toho nám všem dopomáhaj buoh otec i syn i duch svatý, rcemež všichni spolu amen.
In die Assumpcioniscizojazyčný text
Dauidcizojazyčný text[rz]Dauid] Auid et omnis Israhel deducebant archam Domini in iubilo. Capitulo, Primo Paralipomenon, XV.cizojazyčný text[165]1 Par 15,28 Slova, kteráž sem na počátku kázni nynie propověděl, psána jsú v Prvních knihách Paralipomenoncizojazyčný text v rozdiele patnástém. Kterážto slova podobně o tomto dnešním duostojném hodu do nebe přijetí milostivéj