[135r]číslo strany rukopisuznamenati máme toho všeho duchovnie obradování, a protož poněvadž dnešní hod o panně Marii a o jejiem do nebe vzetí, jenž se skrze takovú archu znamenává, pamatujem a obchodíme, znamenati máme, kterým obyčejem aneboli podobenstvím[sk]podobenstvím] podobenſtwiem panna Maria k arše bude přirovnána. Ale nedomnievajte se, bych tu archu mienil, kterúž Noe pro potopu božím[sl]božím] boziem rozkázaním byl udělal, než jináť jest archa byla, k kteréjžto panna Maria bude přirovnána. O kteréjžto arše psáno v knihách Mojžiešových Exodicizojazyčný text, že bylo jest nějaké náčiníčko jako škřínka udělané z dřievie Sechim, jenž jest velmi lechké, pěkné a pevné a nesnadně se poruší a nesnadně shnije. A ta jistá archa měla na dél puol třetieho lokte a v širokost puol druhého loktě a na výsost také také puol druhého lokte, kterúžto archu židé a otcové starého zákona u velikém duostojenství[sm]duostojenství] duoſtogenſtwie a u velikéj cti vždy měli. A což najpilnějších klénotuov a svátostí měli, to vše v téj arše a v téj škříni chovali. Neb v té arše chovali jsú ty dvě tafle neb ctě kamenné, na kterýchžto pán buoh Mojžiešovi popsáno dal své desatero přikázaní. Také tu jsú chovali knihy Deutronomí, v kterýchžto popsáno bylo ustavenie zákona židovského. Chován také v téj arše ten prútek Aaronuov, jakož mezi jinými dvanásti prútky prokvetl a ovoce přinesl. A k tomu vědro s mannú,