[122r]číslo strany rukopisukdyž potom skrze svaté pokánie vyhnán byl, tehda ten hřiech, jehož se usty dopustila, zase odehnala, když nohy milého Krista usty svými pokorně líbala. Čtvrtý diábel, lakomstvie, ten vládne a panuje v rukú. A to se shledalo na onom bohatém mládenci, jenž chtieše[146]část slova škrtnuta a mladší rukou přepsáno na „chtěl“ menšie stodoly zbořiti a větčí ustaviti, řekše[147]část slova škrtnuta a mladší rukou přepsáno na „řekl“ k sobě a k svéj duši takto: „Ej, milá duše, hoduj a buď veselá, měj se dobře, však máš mnoho zboží na mnoho let tobě zjednané, netřeba tobě o nic péči míti!“ Ale toho jest nevěděl, jakož jemu potom jest řečeno: „Ó, blázne nemúdrý, i co činíš[ql]činíš] czinieſs! Přijdú k tobě čerté a požádají od tebe duše tvéj, a to, což jsi připravil a nahotoval, komu to zuostane?“ A protož znamenaj, jak mocně diábel lidi na tomto světě posedl jest tím hřiechem, totiž lakomstvím[qm]lakomstvím] lakomſtwiem. Jakož o tom praví prorok Jeremiáš řka takto: „Od najvětšieho až k najmenšiemu, od najstaršieho až k najmladšiemu, všichni snažili se k lakomství[qn]lakomství] lakomſtwie a k tomu jsú přiložili srdce své. Ten také diábel v rukú svaté Maří Majdaleny velice panováše[148]část slova škrtnuta a mladší rukou přepsáno na „panoval“ tím obyčejem, že mnoho statku svého marně a nestatečně utracováše[149]část slova škrtnuta a mladší rukou přepsáno na „utracovali“, ne k alnužně aneboli k užitku chudých lidí, ale k těmto světským marným věcem rozdávala jest. Ale když takový diábel pokáním svatým od ní vypuzen byl, to, což byla rukama zhřešila, to také rukama zase opravila tehda, když