řka takto: „Žádný z vás, totiž z dobrých křesťanuov, netrp jako vražedlník, zloděj neboli jako zlí trpie.“ Ale pro obranu spravedlnosti, jako jsú činili oni dobří, Machabeus, jenž v starém zákoně pro zákon boží statečně bojoval. Neliknujíce se nasaditi života a statkuov svých a mnoho jiných svatých prorokuov jakožto Jeremiáš, Izaiáš, svatý Jan, křtitel boží, a téměř všichni mučedlníci, jenž jsú pro spravedlnost těla svá nasadili a zemřeli jsú pro pravdu boží. A zdali by kto mněl, že by taková ukrutnost tepruv po božím narození protiv dobrým a svatým lidem vznikla neboli se počala, věrně nic. Než od počátku světa bylo, že zlí dobrým vždy protivní byli a ukrutní. Toho duovod máme na Kainu a na Abelu, na těch dvú bratří. Neb Kain jsa zlý protiven byl vždy Abelovi dobrému; Ezau zlý nenáviděl bratra svého Jákoba dobrého. A mnoho jiných zlých, jenž se protivili dobrým. A protož pomněme na to a držme se radějí k dobrým, ctnostným lidem, nevedúce ukrutnosti jeden protiv druhému. Pakli nám co pro spravedlnost přijde trpěti, trpmež to mile a pokorně. Neb skrze to jisti budem bez pochybení královstvím nebeským. A proto vstanúce nahoru a pokleknúce tím pílnějí a nábožněji, prosmež najprvé pána boha všemohúcieho, stvořitele všech svatých, a potom matky jeho milé panny Marie. A všech svatých anjeluov, patriarchuov, prorokuov, apoštoluov, mučedlníkuov i zpovědlníkuov, i všech svatých panen a vdov i svatých paní,