[175r]číslo strany rukopisuřka takto: „Žádný z vás, totiž z dobrých křesťanuov, netrp jako vražedlník, zloděj neboli jako zlí trpie.“[302]1 P 4,15 Ale pro obranu spravedlnosti, jako jsú činili oni dobří, Machabeus, jenž v starém zákoně pro zákon boží[abi]boží] bozie statečně bojoval. Neliknujíce se nasaditi života a statkuov svých a mnoho jiných svatých prorokuov jakožto Jeremiáš, Izaiáš, svatý Jan, křtitel boží[abj]boží] bozie, a téměř všichni mučedlníci, jenž jsú pro spravedlnost těla svá nasadili a zemřeli jsú pro pravdu boží[abk]boží] bozie. A zdali by kto mněl, že by taková ukrutnost tepruv po božím narození protiv dobrým[303]původně zapsáno „dobrých“, přepsáno mladší rukou a svatým lidem vznikla neboli se počala, věrně nic. Než od počátku světa bylo, že zlí dobrým vždy protivní byli a ukrutní. Toho duovod máme na Kainu a na Abelu, na těch dvú bratří. Neb Kain jsa zlý protiven byl vždy Abelovi dobrému; Ezau zlý nenáviděl bratra svého Jákoba dobrého. A mnoho jiných zlých, jenž se protivili dobrým. A protož pomněme na to a držme se radějí k dobrým, ctnostným lidem, nevedúce ukrutnosti jeden protiv druhému. Pakli nám co pro[abl]pro] pra spravedlnost přijde trpěti, trpmež to mile a pokorně. Neb skrze to jisti budem bez pochybení královstvím nebeským. A proto vstanúce nahoru a pokleknúce tím pílnějí[abm]pílnějí] pielniegi a nábožněji, prosmež najprvé pána boha všemohúcieho, stvořitele všech svatých, a potom matky jeho milé panny Marie. A všech svatých anjeluov, patriarchuov, prorokuov, apoštoluov, mučedlníkuov i zpovědlníkuov, i všech svatých panen a vdov i svatých paní,