maje prsten na ruce, poctíte jeho. Pak die: Držíte li ustavenie, dobře činíte, ale točíš nenie li v tom jiného úmysla, jen že jest milost k štěstí v světských věcech. Súdce jste myšlenie nepravého. A když ti, ješto svět milují, mají ty u větší počest, ktož jsú viece od světa darováni, my ovšem máme ctíti Boží přátely, jestliže milujem Boha, ješto jest poctiv jich Hospodin daroval je mimo jiné zvláštními dary své milosti; máť milovník milého přátely ve cti jmieti a milovati. A tak kostel vzal jest to v obyčej spravedlivě, aby ctil svaté. Protož roznosí jich čest kazatelé, divnost Božích daróv v nich vypravujíc, aby obec všechna Boha chválila v svatých dóstojnosti, a ktož v čem muož podobně, aby jich následoval, jich svatost jako zrcadlo před sebú maje. Protož slova tato, jimiž sem řeč počal, znamenajme, ješto sem řekl je ke cti tomuto přieteli Božiemu: Najmilejší Boží bydliti bude bezpečně. Neb o svatém Janu die slovutný Béda: Čtenie praví, milováše Ježíš Jana, ale jiných apoštolóv tiem od obecné své nelúčí milosti. Neb ukazuje, že jest tohoto miloval zvláště a u větším ochotenství mezi jinými, neb jej jest zvláštní dar čistoty dóstojna většieho učinil milovánie; neb v čistotě panenské jej vzvolil, a v té věč ostal.
Ve trojí věci povýšen jest mimo jiné tento zvláště milý Bohu: Najprvé v svatosti života na tomto světě, druhé u zvláštních zřiedlných činech a dóstojných neb úřadiech, třetie v divném vzetie z tohoto bydla hubenství světského.
Najprvé povýšil Syn Boží v svatosti života milého svého, a ta svatost ukazána jest v něm ve trojí věci: jedno, že jest byl v najduojstojnějším čistoty stavu; druhé v sladkosti poznánie a zkúšenie pochotné milosti; třetie v činech skutkóv nad jiné skutky neb činy. Že jest byl v stavu čistoty najduojstojnější, to jest zřejmé; neb stav panenstvie Bohu zalíbeného jest nad jiné stavy, a v tom jest on sbyl. Jest trój stav čistoty: jeden manželský, druhý