urazí milovník jejie, zatají toho. Bude li šrám neb modřině, die: O stěnu sem se orazila; ale by muž jejie ji urazil, vyběhla by a volaje na ulici, leckomus rány ukazujíc. Takéž duše cizoložná svět milujíc, ne tak vzžaluje, ne tak vzlostí, což ji od světa práce potká a nelíbosti; ale když ji co potká, ana v Boží službě, nelibého, nestrpí toho tak s dobrú myslí, jako pro svět. Protožť nejsúť takové hodny, byť je vzal Kristus za chot sobě.
Skrze pannu, ješto ji pojme najvyšší kněz i král Kristus, oněch nechaje, rozuměti jest všelikú křesťanskú duši, ješto jest od porušenie čísta všeliké ohavy hřiecha a jest pravé, celé, čisté viery a v jedné milosti k Bohu. Ač jiného co miluje, to však pro Buoh. Toť jest duchovné panenstvo, k němužť mohú přijieti i na těle porušení. A jakož jsú zvláštie třie znamenie pravého panenstvie tělesného, takéž jsú tohoto duchovnieho v témž podobenství. První jest, že panny pravé jsú stydlivy. Takéž duše čistá má stud před Bohem a v svém srdci za každý hřiech. A kteráž nemá toho studu, nenie podobné, aby pannú byla, ješto slušie k Boží milosti. Druhé znamenie panenstva bezpeněží. Neb kteráž má penieze v své moci neb takové klenoty, strach jest, aby od milovníkóv nebrala toho. A darové člověka oslepují, a ktož dává, pro něco dává. I jest příslovie mezi Němci, že řiekají: Chud sem jako děvečka. Takéž veliké znamenie panenstvie duchovnieho po velikém nestáti sboží, majíc pokrm a oděv, v tom dosti jmieti. Ktožť mnoho chtie jmieti, strachť jest, byť světa tohoto nemilovali a hřiechem nebyli porušeni. Neb jakož die svatý Pavel: Ktož chtie bohati býti, ve mnohá padají pokušenie a v škodná a v osidla, ješto topie lidi v zatracenie. Třetie znamenie panenstva hlas čistý; neb porušené bývají hlasu hrubějšieho. V tomto pak duchovném panenstvu čistým hlasem muožem sladké řeči o Bohu a o nebeském královstvu rozuměti a slova k Bohu čisté modlitvy. A že nebeský chot rád ten hlas