se zhřél s služebníky svými i s přátely.
Potom řekl Abibas: „Kterýžkolivěk chtí jeti do země Svaté, následujte mne k břehu mořskému.“ Mnozí sú jeho následovali. A když sú k moři přišli, řekl jest k lidu: „Najmilejší! Vidíte li, co já vidím?“ A oni řekli: „Nevidíme.“ A on jim řekl: „Aj, diera veliká v onom březe jest, v kterémžto pták vždycky odpočívá v hnízdě svém. Přirození ptáka toho jest, že dokavadž sedí v hnízdě, všecko moře jest u pokoji, tedy každý móž jíti přes moře bezpečně. Ale když pták vyletí, všecko moře zamútí.“ A oni sú řekli: „Kterak budem moci viděti, když pták jest v hnízdě, nebo ven z hnízda?“ A on jest jim řekl: „Pták, kterýž jest nepřítel tohoto, nanečistí hnízdo jeho; a když nečisté hnízdo uzří, z hnízda vyletí.“ A oni sú řekli: „Kterak móžem toho ptáka brániti?“ A on dí: „Nepřítelský pták varuje se beránkové krve. A když hnízdo pokropeno bude krví beránkovú, kterak dlúho jest v hnízdě jedna krópě, nepřátelský pták nesmí nikdy přistúpiti.“ A to sú učinili a tak bezpečni šli sú i vrátili se. Císař když [jeho]text doplněný editorem[101]doplněno podle rkp. GestaB uzřel, jeho rytířem učinil.
Najmilejší! Tento císař jest Otec nebeský, kterýž jest tento zákon ustavil, že ktož kolivěk k vratóm přišel a třikrát udeřil, totižto modlidby a půst a almužnu