našim hřiechóm omytie. A jeho hrozné mučenie buď nám hřiešným na spasenie. Amen. A tak bóh daj.
De resurecione dominicizojazyčný text
Vzkřiešenie pána našeho Jesu Krista bylo jest třetí den po jeho umučení. O jeho vzkřiešení sedmeru věc znamenati jest nám. Prvé, proč jest ve dne pohřeben, a v noci vstal. Druhé, proč jest nevstal inhed, jedno třetí den. Třetie, kakož jest vstal. Čtvrté, proč jest dřéve vstal a proč nečekal toho, až budú všickni vstávati v súdný den. Páté, proč jest vstal. Šesté, kolikrát sě je zjevil, vstav z mrtvých. A sedmé, kako jest svaté otcě vyvedl z žalářě, co li jest tam učinil.
Najprvé znamenati, proč hospodin ve dne pohřeben, a v noci vstal z mrtvých. A to proto, jakož kolivěk prvý člověk upadl jest z světlosti v temnost a z milosti u vinnu, takež král nebeský pohřeben jest za světla, a vstal za tmy, chtě člověka k sobě navrátiti a na to jemu příklad dáti, aby on, když z světlých skutkóv v temné skutky vstúpí, vstana z nich, viec v jiné nevstúpil, jako král nebeský jednú umřev, viec neumieral.
Druhé jest věděti, proč jest nevstal inhed, jedno čekal do třetieho dne. A to proto jest učinil, nebo by byl dřéve vstal, ne každý by tomu věřil, by byl umřel. By byl také mimo třetí den čekal, mnozí by byli rozpáčeni, by mohl z mrtvých vstáti, že bieše dřéve mluvil a řka: „Moc mám položiti duši mú a opět vzieti ji.“ Učinil jest také proto, chtě troji věc oblepšiti, nedostatky v nebesiech navrátiti a lidský národ na tomto světě oblepšiti, svaté otcě ot diábla vykúpiti.
Třetie věděti jest, že vstal rychle. To jest učinil na příklad, aby ijeden neležal dlúho v hřieše, ale rychle vstal skrze svaté pokánie. Tomu také učí múdrý Šalomún, aby každý počal dobřě činiti z své mladosti, a řka: „Pomni, člověče, na svého stvořitele z své mladosti.“