smejšlejí a příjdouce k řeči co Havel k meči přílíš mnoho heraltují, že před nim skrývati a opatrovati se nenáleží, zamítajíc přitom všecky byliny a lékařství od Pána Boha zřízené a hrnouc toliko na samou zázračnou providenciamcizojazyčný text Božskou, jako by Pán Buoh vždycky a obyčejně své divy okazovati měl a jimi tak plejtvati, ješto vpravdě tak smejšleti není menší blud jako těch, ‹začátek komentované pasážekteříž by›konec komentované pasáže zas na odpor všech znamení Božských, o kterýchž v Písmě svatem zmínka se děje, přirozené příčiny vyhledávati se pokoušeli, jako že Mojžíš jsa uvržen do řeky zachován jest aneb že svatý Petr z žaláře vysvobozen, že Samaří vysvobozena od nepřátel, že Ezechiáš v Jeruzalémě od Sennacheriba vysvobozen, že zdi u Jericha samým objitím okolo města a troubením padly, že Slunce stálo za času Josue, že za času Ezechiáše nazpátek postoupilo, že onen sloup oblakový a vohnivý cestu okazoval lidu izrahelskému do země zaslíbené, že kométa před zkázou Jeruzaléma trvala celý rok a jiné těm podobné zázraky, o nichž v zákoně Starém i Novém se vypisuje. Těch a takových zázračných znamení ‹začátek komentované pasážekdož by›konec komentované pasáže přirozené příčiny vyhledávati a je s ními vázati chtěl, za to držím, že by o věc bezbožnou a křesťanskému člověku nenáležitou se pokoušel. Protož aby jedenkaždý o takových věcech podlé náležitosti souditi uměl a mohl a ani vůle Boží, ani také umění svobodných a filozofí velikých daruov Božích zcela netupil a nezamítal, vopatrně náležeti bude rozděliti ty dvoje skutky Boží, o nichž již povědíno jest. A tak i o kométách smajšleti máme, že i ony na větším díle přirozeným během a prostředkem těch parností a požáruov suchých jistým rozkazem a jistou volí Boží se rodí, trvají i také zas od očí naších odnímány bývají.