[26v]číslo strany rukopisuZajisté kdyby někto z vás s svým nepřietelem se jměl před zemským súdcí súditi nazájtří, snad by celou noc nespal, na to mysle, co k němu bude mluveno a co on odpověděti má, mnohým myšlením přemítal by to a rozjímal, boje se příkrosti soudce, a aby před ním nebyl vinný nalezen, strachoval by se. Protož poněvadž lidé tak velikú péčí strachují se soudu člověka smrtedlného, ješto tudiež umře, červie jej snědí a v prach se obrátí. Jaká by pak péče býti měla a strach před súdem velebnosti božské. Jsouť ještě i jiné věci, kteréž výpověd obtěžují. První, že není žádné moci k odepření. Neb v knihách Múdrosti psáno stojí: Moci ramena tvého kto odepře? A Izaiáš dí: Kto odepře soudu tvému? Zajisté nižádný. Ale všickni spolu musí tu býti a výpovědi soudce, chtějte neb nechtějte, před anděly božími očekávati. Nebť sám pán die ku potupení hřiešníka, což Izaiáš napsal: Oznámenať bude hanba tvá a viděno bude pohanění tvé, pomstuť já učiním a neodepřeť mi člověk. A Job dí: Boha, jehožto hněvu žádný odepřieti nemóž, neb ptáš li se na sílu, mocnýť jest. Jakož Hester ona dobrá pověděla: Pane bože, králi všemohoucí, v moci tvé jsú všecky věci položeny a není, kto by se mohl zprotiviti vuoli tvé. Neb tys učinil nebe i zemi i což se nebeským okršlkem obsahuje. Ty si pán všech a nenieť, kto by mohl odepřieti velebnosti tvé. Tentoť jest veliký pán silný a mocný, jehož velikosti a moci není počtu ani konce nižádného, také jakž koli velikého nebudeť se báti pán. Jakož písmo dí