mi[25v]číslo strany rukopisustra súdce, kteříž sú se neučili v knihách spravedlnosti a pravdy. Jistě při zkušení toho mistra zlostní budú vykořeněni a nespravedliví potupeni a siemě nešlechetných zahyne. A zase v paměti budou věčně spravedliví, slyšení zlého nebudúť se báti. A protož Eclesiastes dí: Před soudem připrav sobě spravedlivost. Také ta výpověd stane se od soudce[br]soudce] ſandcze spravedlivého a hněvivého, kterýž nebude moci ukojen býti. Neb pán, kterýž nyní z přirození svého jest tichý jako beránek, tehdaž se okáže jako lev řevúcí, ukrutný a velmi rozhněvaný. Neb pán dí lakomcóm obžírným a pyšným, jakož Ozee prorok napsal: Vedlé žádostí svých naplněni sou a nasyceni a pozdvihli sú srdce svého a zapomněli sú mne. Buduť já jim jakožto rys na cestě Asyrských, potkám já se s nimi jakožto[bs]jakožto] iakožožto nedvědice, když ji děti zlapají, a roztrhám vnitřní věci od srdcí jich a rozptýlím je jakožto lev. Neb co ukrutnějšího této zvěři muož nalezeno[bt]nalezeno] naleženo býti! Die také pán zatracenci[bu]zatracenci] zatraecznczy, jakož Ezechiel napsal: Konec přišel jest nad tebú a vypustímť já prchlivost mú na tě a súditi tě budu podlé cest tvých a postavím proti tobě všecky ohavnosti tvé a neodpustíť oko mé nad tebú a ohavnosti tvé prostřed tebe budou a zviete, žeť sem já pán a přicházíť čas a blízkoť jest den zahubení nyní zblízka. Vylémť já hněv muoj a prchlivost mú na tě. Zajisté, pane, jako oheň spalující les a jakožto oheň spaluje hory, též také tehdáž trápiti je budeš v bouři tvé, neb tehdáž zapálí se jakožto oheň hněv tvój a v prchlivosti tvé sstrašíš je.[5]na tomto místě je zapsáno „to“, ve var. rkpu. NK XVII.C.23 je „totiž národy“