[26r]číslo strany rukopisuO tom Izaiáš prorok takto die: Hle, toť jméno páně, zdaleka přijde zapálená prchlivost jeho a převelmi těžká k nesenie. Rtové jeho plní sou rozhněvánie a jazyk jeho jakožto oheň zapalující a duch jeho jakožto řeka rozvodněná až doprostřed hrdla k zahubenie národuov. Tu prchlivost a přetěžké rozhněvání pověděl jest onen spravedlivý Job v duchu, když jest řekl: Kto mi to dá, aby v pekle obránil mne a skryl mě, dokavádž by nepominula prchlivost tvá? Taková zajisté bude stálost a krutost toho súdce, že ani vymluviti ani vymysliti o nie nelze. Neb všickni soudové od počátku světa, kteříž na lidské pokolení učiněni sú, jakožto hvězdy aneb jiskry sú k přirovnání prchlivosti páně, kteráž při tom súdu ukáže se. Hle, kterak přiesný přijde k soudu, kterýž jest silný, z mrtvých vstal a na nebesa vstoupil! Jakož o tom svatý Řehoř dí: Bratří, život váš a mravy zřeďte a zpuosobte a to předzvěděti pilni buďte, kterak ten, kterýž tichý z mrtvých vstal, přísný a hněvivý k soudu přijde, když s anděly a archanděly[bv]archanděly] Arďěly s Tróny a Dominacióny a knížetstvími a mocnostmi se okáže, když nebesa i země[bw]země] žeṁe hořeti bude a všickni živlové k poslúžení jeho strachu pohnou se. Protož toho tak hrozného súdce před svýma očima položte, toho, kterýž přijíti má, se bojte, abyšte jeho bez strachu svobodně uzřieti mohli. Bojmež se tehdy jeho nyní, abychom se ho tehdáž[bx]tehdáž] teddaž nebáli. Strach jeho k užitku činěnie dobrých skutkuov nás všecky přiveď, bázeň, jeho život nás od hřiechuo skroť.