[14r]číslo strany rukopisukteréhož ste věřiti nechtěli, vizte rány, kteréž ste učinili, a bok, kterýž ste proklali, kterýž pro vás otevřien jest, a vy ste vjíti nechtěli. A dále onu řeč[ak]řeč] řec Naum proroka: Zjevímť já hanbu tvú a okážiť národóm nahotu tvú a královstvím ohavnost tvú. A onu řeč Ozee[al]Ozee] Oze proroka: Zjevímť já bláznovství jeho před očima milovníkuo jich, muž nevysvoboď z ruky mé. Ó, kterak smutní a opuštění budú v ten den hřiešníci bídní, neb tehdáž uzří jej všeliké oko! Jakož svatý Jan dí: I ti, kteříž sú v něj bodli, a kvílitiť budú sebe nad ním všickni národové zemští. Tehdyť hřiešný uzří, a rozhněvaje se, zuby svými škřípěti bude a zhyne.
Druhá[am]Druhá] Ruhá pak věc, kteráž bázeň má činiti člověku před tím súdem, jestiť počet přiesný, kterýž má činiti každý člověk, obvláštně z vladařstvie svého. Jakož svatý Lukáš píše: Vydaj počet z vladařství svého, neb již nebudeš moci vládnúti. Protož, nájmilejší, kdyby měl časnému pánu počet z tisíc zlatých toliko učiniti, jakú by pěči měl, aby z počtu vyšel! Mějž mnohem většie péči a bedlivost, maje počet[an]počet] pocet vydati ze všeho, cožs se dopustil, a to před bohem i anděly i všemi svatými jeho z nájvětšího i z nájmenšího až do posledního šartu. Jakož Izaiáš prorok dí: Pán k soudu přijde s staršími lidu svého a kniežata jeho. A Zachariáš prorok: Přijdeťpán buoh muoj a všickni jeho svatí s ním, totiž k obecnému soudu, kterýžto jistě soud bude neskrytě a netajně, ale zjevně přede všemi lidmi,