ob[13v]číslo strany rukopisuvázali sú mě, za kteréžto provazy zlí od ďábluo až do pekla taženi bývají. Tehdy zajisté v síti jeho hříšníci padnú a léčka skrytá dosáhne jich, přihodí se jim jako ježkovi, kterýž, pro břemeno jablek na se nabraných nemoha utéci, nalezen bývá v štěpnici i ztratí hrdlo. Též člověk s břemenem velikých hřiechuo jat bude, ani naň žalují. Jakož David die: Poznán bude pán, soudy čině v skutcích rukú svých, lapen jest hřiešník. O témž svatý Jan Zlatoustý napsal, že myšlenie náše a zvláště skutkové stanú před námi žalujíce na nás před bohem. A svatý Bernart dí: Tehdy skutkové naši dějí k hřiešníku – tys nás činil, tvoji sme skutkové, neopustíme tebe, s tebúť budem, s tebú se k soudu pobéřem. Jakož dí Ezechiel prorok: Jako spravedlnost spravedlivého na něm bude, tak nepravost nešlechetného přikryje jej. A protož dí David: Slyšte to, všickni národové, ušima pozorujte, kteříž bydlíte v okršlku zemském, proč se budu báti v den zlý, totiž v den súdný. I odpovídá: Proto nynie báti se budu, neb nepravost nohy mé obklíčila jest mne. Sedmý žalobník bude umučení i všecka trpenie pána našeho Ježíše Krista. Jakož svatý Jeroným svědčí, že kříž Kristuo proti tobě bojovati bude a pán Kristus svými ranami dovoditi bude, jizvy ran jeho proti tobě mluviti budú a zjevně na tě žalovati. A svatý Augustýn die: Snad proto pán na svém těle jizvy ran svých zachová, aby hříšníky na súdě trestal je ukazuje a řka: Hle, toť člověk, kteréhož ste ukřižovali, hle, buoh a člověk, v