kdež[11v]číslo strany rukopisuto všickni spolu hřiechové před oči jeho přijdú? A všecky věci, kteréž se s utěšením činily[af]činily] cinily, ku paměti s strachem přivedeny budú zajisté. Jakož Eclesiastes die: Muži zlí nemyslí na soud, ale kteříž hledají pána boha, rozjímají v srdci svém všecky věci. O tom svatý Bernart napsal: Bojím se obličeje hrozného Krista, súdce spravedlivého, před nímž jest nic nelze skrýti, za vše slíbil odplatiti. Kto se z nás nebude báti, když se počne k soudu bráti, před nímž bude oheň hořeti, hotov hřiešné zatratiti. Kteréhož súdu hrozného pro trojí věc zvláště má se každý strachovati a velmi se jeho lekati. Prvnie věc jest mnohá žaloba na hřiešníky, kteráž bude. Druhá věc jest přesný[ag]přesný] přieſný počet, kterýž každý obvlášť z svého vladařstvie činiti musí. Třetí pak přehrozné výpovědi očekávanie, kteráž od spravedlivého súdce tehdáž ukrutně přede všemi lidmi proti hřiešným vypovědína bude. Kteréžto všecky věci hřiešným strašlivé sou, protož na ně pamatovati přivodí od hřiechuo varovánie.
Protož o té prvnie věci, totiž o žalobě, mnohé se vypisuje v písmech, že žalobníkuo mnoho bude na hřiešné v den poslední súdu božího. První žalobník jest vlastní svědomie každého člověka, kteréž bude na člověka žalovati a jej trestati, ne tajně jako nyní, ale přede všemi zjevně. Jakož Daniel prorok die: Soud osazen jest a knihy otevřeny sú, totiž svědomie lidská, kteráž všem zjevena budú. V těch knihách napsána jest výpo[12r]číslo strany rukopisuvěd