nečte ani o skonání. A neřekl jest pán Buoh: Ty si kněz podlé řádu Áronova, neb jest ten maso na ohni obětoval, a protož spravedlivě stala se jest proměna oběti zákonné a Áronovy skrze Ježíše nového kněze podlé řádu Melchisedechova. A neroď se tomu, ó Belial, diviti, že pán Ježíš dal jest tělo své a krev svú pod tvárností chleba a vína, neb poněvadž jest skryta pravda byla v zřětedlné oběti Áronově, ovšem skryta jest pravda a měla býti v oběti Ježíšově, kterýžto jest kněz na věky podlé řádu Melchisedechova. Toho dóvod máš u podobenství, kdyžto kněžie biechu zjímáni v Jeruzalemě a vedeni do Babylona, sněmše posvátný oheň s voltáře, i skryli sú jej v jeskyni skalné a potom po sedmdesáti letech, když sú se vrátili z Babylona, nalezli sú na tom miestě, kdež oheň byl položen, tučnú vodu, a rozebravše vuol, polili sú to maso tú vodú, ihned zažhlo se jest maso od té vody, a tuť sú učinili obět Hospodinu, jakož psáno jest v Druhých knihách Machabejských v druhé kapitole. A protož pověz mi, ó Belial, poněvadž oheň byl jest skryt, kterak na jeho miestě nalezena jest voda? A když voda byla vlita na obět, kde se jest oheň vzal? A poněvadž je tu voda byla viděna, kdepak byla voda? Zajisté slušie řéci, že oheň [u vodu]text doplněný editorem a voda v oheň podstatně byla proměněna: též tuto chléb v tělo a víno v krev bylo jest proměněno. Slyš dále, ó Belial, že židé vešli sú v radu, kterak by pána Ježíše zahubili, aby se naplnila řeč Jeremiáše proroka, kterýžto v XI. kapitole die: Já jakožto beránek krotký, jehož nesú k zabití k obětování, a poznal sem, že sú myslili na mě, rady a řkúce: vpusťme dřevo v chléb jeho a strčme jeho z země živých a jméno jeho nebuď památno déle. A také ten pán Ježíš i zdali jest nebyl zrazen od svého učedlníka a prodán židóm za XXX peněz, o němžto psáno jest v žalmě XXX.: Člověk pokoje mého, v něhož sem úfal, jenž jedieše chleby mé, zveličil proti mně potupenie. A Zachariáš v XII. kapitole die: A převážili sú mzdu mú třidceti stříbrnými. I vece Buoh ke mně: Vrz tu mzdu, kterúž sem kúpen od nich, do posvátného města. A já sem vzal XXX střiebrných a vrhl sem je do domu božieho. A toť se skutečně stalo od Jidáše, když pán Ježíš byl jest jímán skrze tu radu od židóv, ani přišli [s]text doplněný editorem zbraní, s meči