[80]číslo strany rukopisuani skály mohú trpěti, ani které věci tohoto světa tváři slyšěti. A chcte li to viděti, kažte ke mně bujný býk přivésti, to uzříte, jakžto svaté jmě býkovi v ucho pošepci, tak inhed ten býk padna umře. K tomu svatý Silvester vecě: Když toho jména[gz]jména] gemena, jakž ty dieš, ižádné stvořenie nemóže slyšěti, kak ty je tehda móžeš uměti? K tomu ten žid vecě: Ne tvá to doba věděti[ha]věděti] wiedyty, otkad já to vědě, i mněji, a tys nepřietel židovský. Zatiem bujný býk přivedú a jakž jemu ten židovský mistr v ucho pošepta, tak inhed býk zavrátiv[304]písařem B in margine připsána varianta vytřěštiv oči, zdechl. V tu hodinu všickni lidé židovščí počěchu sě svatému Silvestrovi posmievati. K němužto svatý Silvester vecě: Nevěřte tomu, byť buožie jmě byl pošeptal, ale někakého jmě diábla pojmenoval. Buoh muoj, Jezus Kristus, netolik[305]původně zapsáno „nelyk“, „to“ nadepsáno jinou, soudobou rukou živé moří, ale mrtvé křiesí, nebo zabiti moci a živiti nemoci to mohú vlcie a jiná zvieřata učiniti. A protož, chce li váš mistr, abych tomu uvěřil, ež jest diáblova jmene nepojmenoval, vzkřěs ten býk, jenžto jest umřěl. Pakli toho neučiní, tehda jest jisté znamenie, ež jest diábla pojmenoval, jenž zabiti muož, ale vzkřiesiti nemuož. V tu dobu, když rozliční okolo stojiec, počěchu toho[hb]toho] tohu mudrcě ponúcěti, aby býka vzkřiesil. An jim otpovědě a řka: Nechať Silvester jeho ve jmě Ježíše vzkřiesí, a my inhed všickni jeho vieru přijmem, jehožto on nikakž učiniti moci bude. A zatím všickni židie počěchu slibovati, vzkřiesí li býka, jež chtie v Jezukrista uvěřiti. Tehda svatý Silvester buohu sě nábožně po[81]číslo strany rukopisumodliv,