[185]číslo strany rukopisupro mé k tobě ohromné vstúpenie, nebť jsem já k tobě buohem poslaný posel s tiem poselstvím, ať bych zvěstoval, ež jmáš počieti a poroditi syna, však pro to nic svéj čistotě neuškodíš. Ten mě jest poslal k tobě, jenžto sě jmá naroditi z tebe. Však vieš, Maria, cos čtla[524]nadepsáno jinou, soudobou rukou v knihách Izaiáše proroka o téj děvici, ješto jmá počieti i poroditi syna. Budiž radostna i vesela, neb jsi ty ta dievka svatá u proročství předpověděná, jižto je[tn]je] gie sobě svatá trojicě zvolila. Aj toť počneš i porodíš syna, jemužto jmě vzděješ Ježíš! Tu praví svatý Augustin[to]Augustin] auguſty: Počneš syna buozě, jehožto člověčstvie tělo zjednáno[tp]zjednáno] zgiednano bude duchem svatým a otec[525]slova duchem svatým a otec zapsána jinou, soudobou rukou in margine buoh stvořě duši i vlé v to svaté tělo plnu svaté múdrosti i všie nebeské moci. I porodíš syna Jezukrista, jenžto ot buoha otcě pocházie, i vzděješ jemu Ježíš[tq]Ježíš] gieziſſ, spasitel, jenžto lid svój zprostí všěch hřiechóv, budeť veliký a syn najvyšieh’ nazván bude. Jakžto by řekl: Tento spasitel budeť jmieti dvoje přirozenie, člověčské a buožské. Jelikož k člověčiemu přirození bude nazván všěch milostí nebeských plný, neb sě milost skrzě Jezukrista stala jest. Jakžto svatý Pavel píše: Jelikož[tr]Jelikož] gielykoz k buožskému přirození bude synem najvyšieho vzýván a dáť jemu hospodin buoh stolec[526]podtrženo, Hankova excerpce Davidóv, otcě jeho, i bude kralovati v domu Jakubově na věky a jeho kralování nebude nikda skonánie.
Tato slova, jakžto světí mistři píší, nejsú rozoměna od syna buožieho tělesném kralování, neb jest na tomto světě nekraloval[527]zapsáno jinou, soudobou rukou na razuře. Ale jmají býti rozoměna duchovně, neb skrzě Davida,