Michal archanděl, jenžto jest probost nad andělskými zástupy, Lucifera se všěmi jeho povolníky z nebes vyhnal. A protož nedáno jim jest v nebesiech bydliti, neb sú provinivše, nebeskú světlost ztratili. Ani jim dáno na světě s lidmi ovšem bydliti, aby lidem přieliš nepřěkážěli, ale velikých temnic prostřědku bydlé až do dne súdného. A po súdném dni u pekle zavřěni budú. Proněžto v tom prostřědku do dne súdného bydléc, když na sě vzezříte, kak sú velikú chválu ztratili, žalostivě rozomem seznávajíc, bezpřiemnú bolest trpie. A když dolóv na zemi sezřie, vidúc, ano lidé do nebes, otňadžto jsú oni vyhnáni, radostně jdú, velikú toho žalost jmají. A také často nad námi buožím přěpuščením sě obcházějí, jakžto jest mnohým svatým otcóm zjěveno, jež mezi námi jako mušky lecíc, vše povětřie naplnijí. A jakžto píše mistr Haimo, tak jich veliké u povětří množstvie jako prachu, jenž sě v slunečném poprslku miesí. A jakž koli na všem dobrém sě lidem protivie, však nad ižádným, než ktož sě jim dobrovolně poddá, svítěziti nemohú. Jakžto praví svatý Řehoř: Mdlého máme nepřietele, jenž nad ižádným odolati nemóže, než ktož sám svú volí pod jeho moc podniknúti chce.
Čtvrté a poslednie slavný den slóve pamět svatého Michala a všěch svatých andělóv, neb toho dne jich svatú milost všeliký člověk má jě s právem chváliti a jim nábožně slúžě, čest i chválu vzdáti. Neb to nalézámy, ež se všěch