vlastnie penieze mieti neb úroky neb dobytek neb kteréž koli sbožie. Neb jest jako základ zákonní najprv, aby ižádný sobě nic nesobil; ale což podlé zákona mieti mohú, aby to ve spolek měli, aby se o nic nebylo jim příčiny kramoliti. Snáze by papež učinil ze mnicha nemnicha, neb z jeptišky nejeptišku, nežli aby své vlastnie penieze neb úroky jměl. Neb jakož nemóž mnichu, donidž jest mnichem {z řehuly svatého Augustina neb Benedikta neb Františka}meziřádkový přípisek mladší rukou, oženiti se odpustiti: takéžť nemóž odpustiti, byť měl své obláštie, a jsa mnichem {z řehuly těch otcóv svatých}marginální přípisek mladší rukou. A téžť jest i o jeptiškách. Což pak mohú řéci: „Odpustil mi opat neb provinciál neb minister?“ Coť móž ten odpustiti, jenž jest týmž svázán podlé svého řádu? Veď ne opatóvť jest zákon, ani abatyšin, ani provincialóv, neb kteréhož koli starosty vašeho; ne jim ste slíbili čistoty a chudoby, ač ste pro buoh jich podlé zákona slíbili poslúchati, ale bohu ste slíbili. Pakli by mohli vám kto odpustiti své sbožie mieti, jehožť nemohú, však by proto licoměrní pokrytci byli, řkúc: „Jsme zákona svatého Augustina, neb svatého Franciška, aneb svatého Benedikta,“ když by ne jich řehulu jměli; ale měli by řéci: „Jsme tohoto,“ menujíc jej, ješto j’ vám zbořil řehulu těch svatých otcóv. Však viete, jste li svatého Benedikta, že ten i rafijky své vlastnie nedá mieti; pakli jste svatého Augustina, ten praví: „Ižádný nerci, by co jeho vlastnie bylo, ale vše vám buď ve spolek;“ a pakli jste svatého Franciška, přečtěte řehulu, v kakéť vám chudobě ustavil svój zákon, netolik by obláště sobě nejměli peněz, ale aby i ve spolek jich nebrali v svoji ruce, točíš v svú moc; ale ktož vám dáti chce almužnu, aby ten obrátil na vaši potřebu. Já pak nevědě, kto j’ vám tu glozu nalezl, aby obinúc v rúchu i vložili v kuklu, však i potom vynmete z kukly. Chcete li glozu své řehuly a výklad poznati, čtěte v těch knihách, ješto Klementinicizojazyčný text slovú aneb Extravaganticizojazyčný text; raziť, na jiné se neobracijte. Byť byl chtěl svatý Augustin, neb svatý Benedikt, neb svatý Francišek, neb kterýž koli jiný, jakž jest jeho zákon potvrzen papežem,