zuostává na tváři člověčie poškvrna nebo šrám, jenž vlasy nebývá přikryt, očistí se sám pát muži hodnými, nebo taková rána má to právo, o němž jest psáno svrchu v práviech krumfeštných při onom nápisu Ktož by koli druhému prst uťal etccizojazyčný text.
Raněný chodě a umieraje nebývá pokutován jako zabitý
Obyčej městský za právo drží, jestliže raněný byl by viděn od konšela, an chodí po ulicech a kostelech bez holi a obyčejem zdravého člověka a potom dřieve žalob téhož raněnie soudem rozeznánie umřel by, tehda obžalovaný ne z vraždy, ale z raněnie bude odpoviedati.
O raněných a neřádiech na svatých miestech učiněných
Když v některém klášteře laik laika ranil bieše a za to v duchovniem soudu chtějieše dosti učiniti, k žádosti přísežných tudiež jest nalezeno: ačkoli za jedno prohřešenie jedna pomsta má býti, avšak jestliže laik laika neb svěceného raní, bude li žalovati v světském soudu, že násilé neb kvalt v kostele, na krchově neb na jiném miestě službě božie posvěceném jemu učinil, trojím obyčejem bude pokutován, nebo pro miesto dosti učiní soudci duchovniemu, ale pro rány a kvalt dáť pokutu soudci světskému, a raněnému škodu zaplatí.
O rádciech ran vuobec a ktož jsú přičina toho
Wolleistcizojazyčný text, jenž slove pomoc neb radu dávati, nenásleduje všech ran, ale toliko vražd, útokóv na duom, zlodějstva, lúpežóv a morduov a jiných těžkých prohřešení těm podobných, a obžalovaný z wolleistcizojazyčný text má dřieve tří dní býti obvinněn, leč by hodná překážka jako nemožnost mluvenie neb k tomu podobná zašla, neb osvědčenie tak rozumné bylo by vloženo, pro něž čas tří dní má prodlen býti. Přísežní z Hradiště otázku jsú učinili, zdali obvinněný z wolleistcizojazyčný text, jenž slove radu neb pomoc dávati, kteráž jemu položena byla za vraždu učiněnú v sobě některakého hostě v jeho vlastniem domě v noci, když již čeleď spala a oheň zhašen byl, tieže a skrze viece svědkóv