svého. Pakli se sezná ve 14ti dnech, věřiteli zaplatie, a neučiní li toho, tieže bude tresktán, t. dá rychtáři puol věrdunku. A jestliže která žaloba projde na koho z dluhuov, ten ktož odpoviedati má, lépe se muož na kříži očistiti, nežli by jej žalobník mohl přísahú přemoci. A též buď i o každé prosté žalobě.
O žalobě hostí
Ač by který člověk cizí v některém městě učinil žalobu z dědičstvie kterého, postav rukojmie v třech hřivnách, aby žaloby dovedl, a nebude li dostatečen v své při neb žaloby nekonaje, pokutován ve třech hřivnách bude.
O žalobě hostí cizozemcóv a kdy se jim má spravedlivé státi
Ač by kto z končin královských přebývající v městě našem z dluhóv na koho žaloval, ve třech dnech staň se jemu spravedlivé.
Opět nižádný dědičstvie kterého někomu jinému nemóž zastaviti a zavázati neb odevzdati nenie dlužen, jedině před soudem a přísežnými. Pakli by rychtář umřel a jiný na jeho miesto vstúpí, tehda ten, ktož přijímá zástavu, skrze ty přísežné ovšem svú spravedlnost obdrží.
Kapituly o zavázaných a o oderčených práva neb o odepřených vuobec
Ačkoli právem božským člověk dlužen byl by, pokolení lidskému mohl křivdu a hněv odpustiti, poněvadž každému slušné jest postúpiti aneb odepřieti právu svému, avšak v hlavních neb těžkých přech, t. kteréž zapsány bývají, jakož jsú vraždy, raněnie, zlodějstva a nápodobná prohřešenie,