bude tebe a pokolení tvého až na věky.“ A plémě Gezi jsú všickni, kteří ne uplně a ne upřímě pro Boha, ale pro jiné věci dávají kostely tak, že dary berú. Oni chválu, oni přízen tělestnú a oni penieze neb jiné věci. Tak že mniší dávali sú kostely nehodným, za něž sú páni světští neb přátelé prosili, to vedlé vuole Lucipera, chtíc býti velební. Pak vedlé vuole těla dávali sú svým příbuzným. Těm, jenž sú se k zpravení lidu božieho nehodili. A vedlé vuole světa dávali sú služebníkóm svým, kterak kolivěk nehodným, jedné který po jich vuoli byl jest živ aneb pensionem, to jest úrok roční chtěl větší dáti. A tak majíce dávaním slúžiti Bohu Otci i Synu i Duchu svatému, slúžili sú diáblu, tělu a světu.
A tak již víš, kterak běží svatokupecství v dobývaní a v rozdávaní kosteluov mezí zákonníky. Pak již kterak běží v utracování zboží. Neb poněvadž die sv. Řehoř, že biskupové, kteříž utracují zbožie na mnohých sluhách, na rytieřích a na přáteléch, že sú z počtu najvětších kacieřóv, že sú svatokupci. A to písmo ne méně zavazuje opatóv, proboštóv, převoróv a jiných zákonníkóv. Kterakž tehdy mohú býti od svatokupecství vymluveni? A že ne méně jsú než biskupové vymluveni, protože slibem svým jsú více od světa odlúčeni, z položení zákona k chudobě více zavázáni a že chudobu a zavržení světa svými znameními, jako kápí, plešem a jinými znameními vyznávají. Protož utracujíce nehodně zboží, jež jest pro Boha chudým dané, jsú jako biskupové, i viece, svatokupecstvím vedlé řeči svatého Řehoře poraženi. Neb již zákon, jejž sú slíbili v chudobě, v utrpení, od světa odlúčeni plniti, rozkoší a jiným zlým obyčejem potupili. Neb což byli slíbili Bohu a svému patronu, toho nedrží. A tak i Bohu i cierkvi svaté i svému