slovansky řečeno tolikož jako laní.
{Div okazovaný}textový orientátor
Léto Božie tisíc sto osmdesát a jedno bieše u Moravě jeden hrabie jménem Vilém čeledín Kunrátov, jenž v plenu a v hubení v Rakúsiech s Kunrátem kostely ohněm páléše a jim veliké násilé činieše. Ten jistý těmi i jinými hřiechy svými rozželiv sě, vzdvihl sě do Říma i zpoviedal sě otci svatému, jenžto přikázal jemu, aby za své hřiechy klášter udělal a duchovné lidi zákonské v něm posadil, jenžto by Buohu ustavičně slúžili, an to i učinil. Udělal klášter v Kúnicích, ustavil v něm jeptišky bielého zákona přemonstrátského.
{Jindřich biskup pražský}textový orientátor
Léto Božie tisíc sto osmdesát a dvě Valetnin pražský biskup jest umřel, na jehožto miesto probošt vyšehradský stúpil strýčenec Fridrikóv vévodin jménem Jindřich, syn Jindřichóv bratra Vladislavova, jenž z Paříže přibral sě s učenie nedávno. Byl šlechetný mládenec, kterýchžto biskupem jsa od Fridrika vévody a od Teobalda syna Teobaldova někdajšieho, jenž čtvrtú čěst s povolením Fridrikovým zemi držal, mnoho protivenstvie trpěl jest, proněžto ten biskup Jindřich příjmím Břecislav vzdvihl sě k ciesařovi, tu kdež po mnohých svářiech a po mnohém hadání ciesař jej s nimi v dobrotě sjednav domóv je pustil. Zatiem pak stalo sě, že věčší páni zemští nepřiezeň dávno v srdci zaměněnú a počatú proti Fridrikovi majíce, jemu sě rozličně protivili, až tak pak potom zhyzdivše jeho rozličnými úkorami a protivenstvím z země ven vypudili a Konráta moravského za knieže sobě vyvolili a tak s nim mnohé časy byli, oblehli Prahu, až pak potom i obdželi ji.
{Čechové vyhnali Fridrika}textový orientátor
Mezitiem posla ciesař hercuka bavořského, jenž jest byl Kunrátóv přietel do Prahy, a tak i Kunrátovi i jiným Čechóm přěd sebú kázal býti u toho dvora, jenž v Řezně bieše volal. Ale oni přijeti odpověděli