„Co učiním? Žebrati se stydím, ale aspoň ty mne potom přechoval by, když Pán odejme ode mne úřad.“ I tuť násilé království Boží trpí, kdež se odjímá panování a poživení sluh chrámových a skrze to množství kosteluov pusto jest, kdež by užitečněji bylo, by se tu chvála Boží dála a požívání k tomu býti mohlo. To by ty již ráda zkazila svou pří do konce touto, před se kterúžs vzala. {Žižka}textový orientátor Jakož jsi již i počala v jedné zemi v Čechách skrze toho Žižku, lotra jednookého, aby všickni kostelové pustí byli a zkaženi a nadání ta k záduší a kostelům pro chválu Boží, kteráž jsú nadána, těch aby raději páni drželi a užívali nežli kněžstvo, skrze něž se Bohu čest a chvála děje. Než zjednalas jizby, skrýše lotrovské a stodoly, aby pokútně scházení bylo, zda neznáš, že k takovým scházením pokútným žádného přikázání v Starém zákoně není. Ani žádní doktorové světí nepřivolují. Nadto ženy mnohé šlechetné by k tomu chodily, slova zlého by ujíti nemohly, a domnění lidského ano, dosti tak, činiti mají, okrášlíce se a oznámíc své tváři v bíledni. Pakli kdy v noci s světly, s hlukem znamenitým sotva klevet lidských ujdou. Protož znáš, že pro dobré i šlechetné chrámy a ty služby kostelní jsú způsobeny i živnost těm, jenž je vedou. Také jsem napřed pověděla, by tak býti mělo, aby žádná obrana neměla křesťanstva býti proti, dávno víra křesťanská zahynúti musela by a shlazena byla. Jakož sám Buoh řekl Mojžíšovi i Jozue: „Posilni sebe a buď hrdinou.“ A co soudcím izrahelským rozkazoval Gedeonovi, a potom Davidovi i jiným králuom i Machabejským, Pán Buoh sám skrze se a proroky své. A ti tehdy, aby žádný svatý nebyl podlé řeči tvé, kteříž jsú žádali zemí cizích. Zboží i kořisti netoliko žádali, ale i brali a jako své schovávali i za duše mrtvých do chrámu slali. Tepru li by v této cestě tvé svatých počátek býti měl a jiní všickni vražedlníci, mordéři, lakomci býti měli a nespaseni. Tehdy by písmo Starého zákona pravé nebylo, ani by Kristus důvodně přijíti mohl a přišel, již kdyby to písmo jisté a stálé nemělo býti. Protož hodné jest, poněvadž Zákon starý mečem jest bráněn i Nový a kněžstvo mečem bráněno má býti a svého může. I že se nestydíš a není tebe hanba proti Písmu mluviti.
{O sedmeré svátosti}textový orientátor Víc jsem pověděla o sedmeré svátosti, že jsem ji zřídila a kostelními svátostmi nazvala, neb z duchovních pocházeti mají. Potvrzení manželstva, aby lidé v cizoložstvu domnění nebyli, děti aby od kněží křtěny byly, kněží aby od biskupa svěceni byli, kněží aby mše svaté sloužili, nad nemocné s olejem chodili, rozhřešovali a všeteční chlapi a nezpůsobní, k tomu nepovolaní, v to se netřeli, toli jest zlé zřízení. Neb kdyby to obecní lidé činiti měli, mnoho bluduov a zlých obyčejuov a kacířstva musila by býti a vzniknúti. Mnohý by řekl: Já jsem křesťan a křtěn, ani by nevěděl, kdo jej křtil, kdo jej k manželstvu neb na křest potvrzoval biřmováním. A tak by byli spíše slaninami mazáni než křižmem Božím. A mnohý činiv zlé, snad by i přestal, sám sobě odpustě a víc činiti nechtě. A žádný jemu za hříchy jeho odpustkuov a rozhřišení nedav, svědomí toho od žádného nemaje, vědúc jeho prvé zlým býti, měli by jej ještě za téhož, byl by na ohni neb na šibenici. {Bulle, listy papíru vosku darmo nemají}textový orientátor Protož bulle nebo listy pro bezpečnost a svědomí jsem způsobila, ale dí někdo, neb snad ty, Pravdo, že za peníze se dávají, nic neslušného není. Neb všickni víme, že písaři černidla, papíru, pargamenu a olova k bulím i vosku darmo nemají. I jest slušné jim to zaplatiti, aby všudy s ní svobodní býti mohli. I tu jsem nic nového opět nezpůsobila, než to všecko z figury Starého zákona vzala jsem a v jistotu učinila a uvedla. Vědomá věc jest všemu stvoření Božímu, že v nebi, v zemi i v pekle jsú řádové a každá obec svuoj řád má. Pročež by řád tento zachován neměl býti, aby biskup najvyžší v milosti synuov svých, králuov zemských, kteříž křesťanské jméno mají, zachovávati jich neměl a při království jich držeti, a k tomu je nutiti, aby svrhúc koruny a berly královské, opustíc stolice, jimiž a na