[554r]číslo strany rukopisukterúžto vypustil jest z těla na kříži. Krev, kterúžto jest vyléval a cedil při svém obřězování a umučení. Voda, kterážto jest s krví z boku Kristova vylita. Tato pak jest zvláštnie příčina Kristova obřězovánie. Chtěl jest na těle obřězán býti, aby nás na duši uzdravil. A duchovnieho obřězovánie aby nám v sobě příklad dal. Neb die sv. Augustin: „Všeliký Kristóv účinek jest náše naučenie.“ On obřězován jest, abychom my dvojím obřězováním, totižto vnitřním a zevnitřním, obřezáni byli. V zevnitřniem obřězování údy a smysly své ot hřiechóv máme obřězati. Najprvé oči ot viděnie oplzlého. Neb die prorok, Jeremiecizojazyčný text 9: „Vstúpila jest smrt skrze okna náše a vešla jest v dóm náš.“ Duom náš jest tělo náše, kterýžto dóm má dvě okně, to jest dvě oči. Přěbyvatel v tom domu jest mysl náše a duše, jenž jest obraz boží. Častokrát zajisté myšlenie s kocháním v dóm našie mysli a duše vchodí až právě do přivolenie k hřiechu. Pro něžto nemáme dopustiti vníti nepřieteli mezi okna a mezi dvéře domu mysli našie. Ale s ním máme mluviti, aby otšel. Neb die prorok v žaltáři: „Nebudeť pohaněn, když mluviti bude s nepřátely svými.“ [Nemáme vpustiti]text doplněný editorem[126]doplněno z edice všelikých zlých žádostí v svú mysl a v své srdce. Chceš li tehda