[F4r]číslo strany rukopisu(jenž toho ten čas žádali) dopustilo a je tak přijímající a s církví věřící za syny církve vyhlásilo. Na čež také pro stvrzení toho kompactata od koncilium bazilejského jsou udělaná a od stavů Království českého přijatá.
Koncilium bazilejské
Že pak koncilium svaté a nejvyšší biskup jak při jiném, tak i při této svátosti oltářní, zachovajíc té svátosti podstatu, časem svým, pokudž by kdy a kterého času lidu obecnému křesťanskému k užitku a té svátosti k uctivosti a předkem ke cti a k chvále Pána Boha všemohoucího se vztahovalo, v spuosobích zevnitřních změniti, zanechati, přidati anebo říditi muože. Kdež pak i tohoto času (jakž na před dotčeno jest) svaté koncilium tridentské a nejvyšší biskup, aby v těchto krajinách mohl jeden každý, z náboženství toho žádající, pod obojí spuosobou přijímati, toliko v jednotě a v poslušenství církve svaté stojíc, povolili jsou. Což i prvé vždycky v církvi svaté (jakž jste napřed slyšeli) obecné pod jednou i pod obojí nerozdílně jest bývalo. Moc pak takovou v řízení církev svatá že jest vždycky měla a má buď skrze koncilia, anebo v některých příčinách skrze nejvyššího biskupa.
Moc koncilium a nejvyššího biskupa
A ty, kteréž k radě v věcech potřebných obraně sobě přidané má, tomu z řeči Pána a Spasitele porozumíte, kdež po z mrtvých vstání, poroučeje svatému Petrovi spravování své církve, potřikrát dí: Pas ovce mé.
Jan 21[104]J 21,15
Pasení pak jest rozličný spuosob spravování a moc