[F3v]číslo strany rukopisučiní a schvaluje a za právo ustanovuje, pro to se to stalo, jakž Eneas Siluius píše: Že toho času po všech vlaských, francouzských, hispanských zemích a po vší Germaní, Polště, Uhřích a jiných národích a mnohých královstvích pod jednou spuosobou toliko jednosvorně bez odporu se přijímalo.
Eneas Siluiuscizojazyčný text
Hist. Bohem. Cap. 35cizojazyčný text
Ale v Čechách Jakobellus Sax návodem Petra Drážďanského (tak řečeného) všetečně, jako by přijímání pod jednou spůsobou za dost člověku křesťanskému k spasení nebylo, k přijímání pod obojí spůsobou bez povolení církve nutkal, potřebu, že musí to býti, předkládal, a tak svornost a křesťanskou lásku, kdež toho obyčeje neměli a potřeba nekázala, roztrhoval.
Jakobellus Sax
Z čehož potom skrze to veliké krve prolití mezi domácími Čechy přišlo, i také národové němečtí, pro tu jeho všetečnost, a potom jiných proti Čechuom povstali. Nebo kdyby koncilium konstanské přijímání pod jednou spuosobou bylo neopatřilo a neschválilo, tehdy nesčislný počet křestianuov v pochybnosti spasení a potom snad v zoufalství a v větší odstoupení byl by upadl. Však tak to koncilium přijímání pod jednou spuosobou jest opatrovalo, že jest nikdá přijímání náležitě a řádně pod obojí spuosobou netupilo. Čehož jest se skutek na koncilium bazilejském dokázal a s koncilium konstanského otcové koncilium bazilejské jsou zasedli, kteříž Čechuom, v jednotu církve svaté a k poslušenství navracujícím se, pod obojí spuosobou přijímati