[F4v]číslo strany rukopisunejvyššího biskupa, náměstka svatého Petra, jakož on byl Pána Krista. A svatý Pavel: Tak nás (prý) pokládej člověk jako služebníky Boží a šafáře tajemství božských.
1 Kor. 4[105]1 C 4,1
Protož té moci také užíval jako šafář a zprávce při posluhování této svátosti velebné i jiných: Jakož což mu se v Korintu[106]Litera <t> je v prameni otištěna velmi nečitelně. nelíbilo a vzdělání ani vážnosti svátosti neneslo, jináč nařídil: Jiné (prý), když příjdu, nařídím.
1 Kor. 11[107]1 C 11,34
O moci pak církve a koncilium svatého dí Pán: Pakliť neuposlechne církve, buď tobě jako pohan a zjevný hříšník. Zajisté pravím vám: Cožkoli svížete na zemi, budeť svázáno i na nebi; a což koli rozvížete na zemi, budeť rozvázáno i na nebi.
Mat. 18[108]Mt 18
Což medle tato slova jiného v sobě obsahují než toliko shromáždění osob duchovních v čas potřeby a moc církve svaté. Koncilium zajisté nic jiného není než řádné v moci církve svaté shromáždění.
Tak nacházíme za času apoštoluov, když nevole mezi již věřícími vznikaly a nekteří (jakž jsem toho prvé dotekl) pravili z Židův, kteří uvěřili: Že by obřízka měla předce zachovávána býti i také jiné řády Starého zakona. Kterak jsou apoštolé koncilium o tom drželi, o čemž máme napsáno v Skutcích apoštolských: A na tom koncilium, jak by se křesťané chovati měli, vypověděli a potom s tou vejpovědí, tu kdež jest potřebí bylo, apoštola svatého Pavla a svatého Barnabáše s některými poslali.[109]A 15,2 Kterážto vejpověd v těchto slovích jest byla: Apoštolé a star[G1r]číslo strany rukopisuší