Tu[E3r]číslo strany rukopisuto nedokládá Krve Páně. Proč? Proto: Nebo kde se jí tělo jeho, tu se také pije jeho krev, poněvádž pod každou spůsobou jest celý a pravý Kristus, jakž dále časem svým slyšeti budete.
1 Kor. 11[94]1 C 11,17–19 a 1 C 11,27
O jedné spuosobě svatý Pavel píše.
Zase také svatý Pavel o obojí spuosobě obšírně na témž místě poznamenal, vypravujíc, co Pán za večeří ráčil činiti, a to v těchto slovích: Já zajisté vzal jsem od Pána, což i vydal jsem vám, že Pán Ježíš, v kterou noc zrazen byl, vzal chléb, a díky čině, lámal a řekl: „Vezměte a jezte, toto jest tělo mé, kteréž za vás bude zrazeno, to čiňte na mé připomínání.“[95]Mt 26,26 Též i kalich, když jest odvečeřel, řka: „Tento jest kalich nový zákon v mé krvi, to čiňte, kolikrátžkoli píti budete na mou památku.“[96]Mt 26,27–28 Opět: „Kolikrátžkoli budete jísti chléb tento a z kalicha píti, smrt Páně zvěstovati budete, dokavadž nepříjde.“[97]Mt 26,29
O obojím spuosobu tuto též píše.
Nic méně také nacházíme, jak jsem nahoře toho dotekl, kterak vždycky Praxiscizojazyčný text a uživání v církvi svaté byla jest zachovávána pod jednou i pod obojí, což vám teď, pokudž nejkrátčejí bude moci býti i také toho obojího přijimání některé příčiny, oznámiti chci.
Neb ačkoli jest od Pána ustanovena i apoštoluom jako kněžím vydána ta velebná svátost pod spůsobem chleba a vína vedlé řádu Melchisedecha k oběti a k pokrmu duše. Však kterak jiným má rozdávána býti, kdy? Ráno-li, či večer. Kterak? Pod obojí, neb pod jednou. Lačným-li, či na[E3v]číslo strany rukopisusyceným?