[99]číslo strany rukopisu[…]text doplněný editorem[340]chybějící text žádné viny ani příčiny k smrti nalézti nemohli. Nebo všěch jich svědečstvie nebieše statečné. A když Kaifáš tázáše, byl li by ty syn boha živého, a tys vyznal, že jsi syn buoha živého, to usúdili, že jest pravá vina smrti tvé a všichni proti tobě volali: „Vinen jest smrti.“ Tvář tvú líbeznú a slavnú rúchú zavázali, zášijky a políčky mnohými třiediece sě tě bili a řekli, aby jim prorokoval, kto jest, jenž tě tepe, aby jim pravil. Tváři tvé rozkošné, v niž žádají andělé hlédati, nestyděli sě ušeřediti ohyzdným plváním. Oči tvoji jasnějšie než slunce, jenž všecko vidíta, zastierati rúchú a oslepovati pokúšiechu sě. Ó, najslazší pane, prosím tebe skrzě to zastřěnie tvú očí, skrzě nehodu zášijkuov a políčkuov a uplvání, aby mi otpustil nehody všěch hřiechóv mých, jěž sem já hubenec učinil přěd[cp]přěd] przye[341]opraveno rubrikátorem: připsal grafém na konec řádky a týž grafém vyškrábal na začátku řádky nové obezřěním tvú očí. To nám všěm rač dáti hospodin náš Jezus Kristus, jenž s otcem a s duchem svatým jest na věky požehnán. Amen. [#]obrázek nebo jiný grafický prvek[342]popisek k obrázku: «V prvú hodinu veden k Erodovi»
Děkuji tobě, hospodine, požehnaný mój Jezukriste, nebo ty si buoh mój a spasitel mój jistě, jenž v denní prvú hodinu lásku tvú mně si ukázal, když s pro mě ot Heroda a ot jeho zástupu chtěl posmieván býti anebo když s přěs cělú noc v domu Kaifášově byl posmieván, ráno pak k vladařovi Pilátovi byl si veden. A on uslyšav, že jsi člověk Galilejský, poslal tě Herodovi, neb súd takých na ň slušieše. Herodes uradoval sě, úfajě ot tebe někaké znamenie viděti, neb mněl, by ty byl čarodějník a zlořečenec. Lid židovský stojě přěd Herodem na tě žalováše a král Herodes mnohými řěčmi tebe tázáše a ty s jemu jediného slova neotpověděl. Neb s ty jeho zlostný úmysl v srdci poznal a on tě oblekl v bielé rúcho na smiech a na odivu. A jako nemúdré mysli člověk smiech tebú strojil s svú čeledí a po posmievaní poslal tě zasě k Pilátovu súdu a tak byli nepřietelé spolu smířeni. To si vše trpěl, milostivý pane, s přielišnú pokorú ne pro tvé viny, ale pro mé nehody a hřiechy. Skrzě ty nehody prosím, hospodine, tvé přědobrotivé milosti, aby mi dal ve všěch truchlostech pravú pokornú trpělivost, abych v tomto životě rozličnosti tak mohl trpěti, abychom s tebú v tvém království věčně zaslúžili přěbývati. To