nich, a ten mocnější bude prvních a tři krále poníží a řeči proti najvyšiemu mluviti bude a svaté najvyšieho hubiti bude a bude mnieti, by mohl promnieti čas a práva a budú poddáni v jeho ruku až do času a času a polovici času. A k súdu sede, aby byla odjata moc a byl potřen a zmisal až do konce. Ale královstvie a moc a velikost královstvie, ješto jest pode vším nebem, dáno bude lidu svatých od najvyšieho, jehožto královstvo královstvie věčné jest a všickni králi budú jemu slúžiti a budú jeho poslušni.“
Pak v kněhách Nového zákona, točiž ve čtení svatého Matěje v prvé kapitole takto psáno stojí: „Zjevil se ve snách anjel boží Jozefovi a řka: ‚Jozefe, synu Davidóv, neroď se báti přijieti Mariji, manželku tvú. Neb což v ní narozeno jest, z duchu svatého jest.‘ “ A tomu snu uvěřil svatý muž Jozef a přijal pannu Mariji v svój duom.
A v témž čtení v druhé kapitole stojí psáno o třech svatých králích, že vzemše otpověd ve snách, aby se nevrátili k Herodovi. Po jiné cestě navrátili sú se do své vlasti. Neb jakož die mistr Petr Comestor: „Přijevše do Tarsu, toho města cilské země, vsedše na lodie, navrátili sú se po moři do své země.“
A v témž čtení i v též kapitole psáno jest, že anděl boží zjevil se druhé Jozefovi ve snách a řka: „Vstaň a vezmi dietě a mateř jeho a uteč do Ejipta, neboť hledati bude Herodes duše dietěte!“ A tomu snovému vidění uvěřil svatý Jozef. Neb ihned povstav i bral se do Ejipta.
Pak v témž opět čtení a v též kapitole psáno stojí, že se zjevil anděl boží Jozefovi a řka: „Vstaň a vezmi dietě a mateř jeho a vrať se do země Judovy, nebť jsú zemřeli, jenž hledáchu duše dietěte!“
Psáno také stojí v kněhách svatého Lukáše o skutciech apoštolských v osmnádctém rozdiele: „Když byl svatý Pavel v korintském městě, v domu