[136v]číslo strany rukopisumatce miléj, učinil jest a ukázal. Neb jakož otcové staří archu svú radostně nosili, řádně do chrámu uvedli a na poctivém miestě postavili, takéž ta troje čest královně našie, panně Marii, jest ukázána. Neb skrze Davida, jenž se vykládá mocné ruky, znamenává se duchovně pán buoh všemohúcí[sx]všemohúcí] wſſemohuczie. Skrze syny israhelské znamenává se všechna říše nebeská, jenž jakžto dnes naši milú archu pannu Marii radostně nesli, čestně a duostojně do nebe uvedli a na počestném miestě posadili. A řekl sem dřéve, že otcové starého zákona archu svú radostně do chrámu nesli, o tom psáno v knihách Královských, capitulo VI.cizojazyčný text, že David a obec synuov izrahelských nesli archu božie z domu Obededom tak řečeného do města Davidova, to jest do Jeruzaléma. A ta jistá obec synuov israhelských byla rozdělena v sedm zástupuov aneboli rot. A David ten také byl ozdoben sedmi chóry.[169]sr. 2 Rg 6,1–15 Takéž duchovně rozuměti máme, že náš milý David pán Kristus a všechna obec synuov israhelských, to jest všechna čeled říše nebeskéj, nesli jsú naši archu pannu Marii z domu Obededom, totiž z tohoto světa, do města Jeruzaléma, to jest do královstvie nebeského. A ten jistý náš David Kristus byl jest ozdoben sedmi chóry, totiž sedmi rotami rytieřstva nebeského. Jako svatými