[138v]číslo strany rukopisuduostojná královna s tělem i s duší do nebes vzata jest. A protož tělo jejie bylo přioděno čtverým rúchem, totižto jasností, netrpelivostí, lechkostí a šlechtilostí. A pak duše jejie svatá přioděna byla trojím rúchem a trojím[tn]trojím] trogiem oděvem jakžto poznáním, milováním[to]milováním] milowaniem a požívaním[tp]požívaním] poziwaniem zbožie nebeského. Než jakož sem dřéve řekl, že panna Maria s tělem i s duší do nebes jest vzata, mám toho na svědomí svatého Bernarta, jenž o tom mluví[tq]mluví] mluwie, řka takto: „Poněvadž pán buoh těla svých svatých tak chtěl uctiti, aby tím viece od křesťanóv ctěna byla a navščevována.“ Jakžto těla svatého Petra, svatého Pavla a jiných mnohých svatých, že jich tělóm zde na světě zjednáno jest miesto, kdež je lidé navščevují a k ním[tr]ním] niem putují. A by pak to již tak bylo, že by tělo panny Marie zde na zemi někde bylo pozuostalo a že by od věrných křesťanóv mělo ctěno býti a že by někde jistého miesta také nemělo, aby je křesťané navščevovali a k němu putovali, však pán Kristus tím obyčejem učinil by, jako by zapomenul matky svéj a jako by péče neměl o jejím svatém těle, jenž však sám přikazuje, abychme otce i matku ctili. A protož nenie podobné, aby to pán Kristus matce svéj učinil, poněvadž toho jiným svatým, ješto jsú menšieho duostojenstvie, nežli jest matka jeho, toho přeje, že mají zvláštie miesto k odpočívaní[ts]odpočívaní] odpocziwanie svých těl[tt]těl] tiech a k pohřebu svému. Ale skrze to, že křesťané k jejiemu tělu zde na zemi ne[139r]číslo strany rukopisuputují,