než jmenovitě archanjel, knieže anjelské, svatý Gabriel, jenž se vykládá moc neboli síla božská. A dobře hodné a podobné bylo, aby takový statečný posel tak pevné a duostojné poselstvie jednati měl k téj panně, jenž měla královna anjelská a božie matka býti. Neb jakož dřieve skrze zlého anjela, diábla škaredého, zklamána jest byla Eva, naše prvnie matka, takéž skrze anjela dobrého tato naše druhá máti panna Maria, jakžto dnes potěšena jest a pozdravena, aby skrze ni hřiech byl shlazen a život věčný navrácen. A jakož první naše máti Eva byla jest počátek a příčina k hřiechu a všeho zlého, takéž tato naše milá matka panna Maria byla jest počátek našeho spasenie a všeho dobrého. Ale od koho jest ten anjel poslán? Praví svatý Lukáš, že od boha poslán, aby někto nemněl, že by od nějakého svrchnějšieho anjela byl poslán. A také aby žádný nemněl, že by anjel sám od sebe to poselství ku panně Mariji jednal, jakož diábel učinil, jenž od žádného nejsa poslán, sám od sebe k Evě přišel, aby ji zklamal, ale ne tak se tuto dálo. A protož ve čtení praví {de angelis}cizojazyčný marginální přípisek mladší rukou, že poslán od boha, neb ne všichni anjelé věděli tajemstvie božie o přijetí tělesenství syna božieho aneboli o jeho narození než jedno, což bylo těch duostojnějších anjeluov jako cherubínové a serafinové,