A protož, najmilejší, bych vám výklad svatého čtenie vešken praviti měl, byla by tomu dlúhá chvíle než pro ukrácení, ať bych vám tesknosti nečinil, slušie vám vždy nětco o tom slyšeti, abyšte k většiemu náboženství skrze to mohli vzbuzeni býti. A protož při tomto svatém čtení najprvé znamenati máme, že pán buoh pro nás hřiešné ráčil člověkem býti. A to jest takově přišlo. Znamenav pán buoh v svém svatém božství, že by pokolenie lidské zahynulo a mocí diábelskú těžce dáveno a tištěno bylo, pohnut jsa zvláštiem milosrdenstvím k svému lidu, bude přemítati v tajemství svaté trojice, kterak by to najpodobnějí zvésti mohl, aby pokolenie lidské takových diábelských nátiskóv zproštěno bylo, i měl pán buoh k jednání takových věcí dvojí radu, jakož praví sv. Bernart, totiž spravedlnost s jedné strany a milosrdenstvie z druhé strany. Spravedlnost proti nám svú radu vydává řkúci takto: „Pane bože, rač pomnieti na to, žes řekl prvniemu člověku: Kterú koli hodinu jiesti budete ovoce tohoto dřeva, jakož prostřed ráje rostlo, smrtí věčnú zemřete. Poněvadž pak člověk přestúpil radu tvú svatú a přikázanie a povolil radě diábelské, jinéhoť se tobě nehodí učiniti, ač chceš v svých sloviech spravedliv býti, než aby člověk umřel věčnú smrtí a aby jej i jeho činy