účastni a toho požívají, praví takto: „Blahoslaveni jsú, jenž přebývají v tvém domu, na věky věkuov chváliti tebe budú.“ A podobně ti, jenž v takovém domu bydlé, pána boha chváliti mohú. Neb svatý Bernart praví o bydlení na tomto světě, tak mluví a pokládá řka: „O životu a bydlení na tomto světě jiného praviti neviem, než že jest život pracný a porušený a všech trpkostí plný. Při takovém životě pýcha se nadýmá, psota ztenčí, rozkoš rozpaluje, lačnost zhubeňuje, pečlivost zužuje, bohatstvie znášie, chudoba ponižuje, mladost búří, starost shrbí, čert nepřeje, svět pochlebuje, tělo rozkoš má, duše bude oslepena, vešken člověk zamúcen bude. A pak po tom po všem hrozná smrt nadejde, marné radosti takového života taký konec činie. A když pak člověk skoná, jako by nikdy na světě nebyl.“ To jest vše řeč svatého Bernarta. A pak o blahoslavenství jejich, totiž všech božích svatých a o jejich příbytku, mluví svatý Augustin v knihách De civitate Deicizojazyčný text řka takto: „Consideremus inclitam urbis nostre felicitatem, in quantum considerare possibile est.“cizojazyčný text „Znamenajme našeho města předrahú slavnost, jako což podobně znamenati muožem a rcemež s prorokem: příbytek všech radostných jest v tobě.“ Neb tu nenie život starý ani která bieda k starosti. Tu žádný nenie němý, žádný nenie chromý, žádný nenie ohyzdný ani také škaredý tam nebydlí. Neb na tom miestu všechni se zberú,