ale aby vždy pána boha chválila, toť jest ona radila. Byla také v jedení a v pití velmi skrovná, jakož o ní svatý Ambrož v knihách o pannách takto píše: že panna Maria byla jest skrovná, jenž jedla a pila ne pro chut ani také pro rozkoš, ale pro svého života posílenie, neb vždy na boha viece než na pokrm myslila. Skrovně také spala, a to bedlivým srdcem ze sna k bohu vzdychajíce a procietiece vždy jest pána boha chválila. Svatý Jeroným nalezl v jedněch židovských knihách takto psáno, že panna Maria byla černého obočí, v rukú prstuov obdélních, vlasuov na hlavě nakadeřavých, promluvenie múdrého, chodu tichého, ve všech mraviech obyčeje šlechetného. A tak že jest byla svatého urozenie, ktož koli v jejie tvář vzezřel, ten ihned počil v svém srdci a v svém pomyšlení zlém, že všeho zlého zbaven byl. To také utěšenie v chrámě jmějieše, že jie anjel nebeský pokrm přinášieše, a tak s jejie svatú milostí ochotně pomlúvaje a jejie srdce velice k bohu zažéhaje, dávaje jie rozuměti, že božím přikázaním mají se ode všeho zlého ostřiehati. A zatím když tak v chrámě bohu slúžieci ke třinácti letóm byla jest přišla, podlé obyčeje dávnieho ustavenie jal se kněz, jenž bieše těch časuov chrámový biskup, zjevně v chrámě volati, aby kteráž by panna v chrámě bydlevši čtrnácte let, šla domuov a v stav manželský aby