jest dána. Toť jest ta královnička narozená, o niežto anjelé v nebesích zpievají. A pak archú jsú rozličná viděnie mievali a svatí proroci prorokovali. O niež také evanjelistové v Novém zákoně ve čtení jsú psali, apoštolé svatí jsú kázali. A protož, ač nevieš, ale věz: toť jest ten keř hořiecí Mojžiešovi zjevený, jež jest hořel, a neshořel. Takéž tato milá panna Maria duchem svatým zažžena všie milosti plna bieše, v svéj svatosti vždycky hořiec, s svú milostí plna bieše a svú milostí všechny hřiešné těší, ta milost v nie se množieše, neb svú duši beze všeho hřiechu chováše, ale pána boha nade všecko milováše. Toť jest zlaté vědro, v němžto manna nebeský chléb schován bieše, a anjelskú mannu v sobě nesla, ješto všechny hřiešné krmí, pracné lidi sílí. Toť jest ten prut Aaronóv nadpřirozený běh, kterýž druhý den ovoce s sebe jest vydal. Takéž tato duostojná panna Maria bez člověčí pomoci nadpřirozený běh porodila nám – to svaté ovoce pána Jezukrista, ješto jest po obém rozkošný, anjelóm i lidem dobrým, ale ne zlým. Nebo jakožto slunečný paprslek skrze stklo procházie a stkla nic neurazí, takéž náš milý spasitel, v jejie život svatý vstúpiv, naroditi se z ní ráčil, a to bez porušenie jejie čistoty. Toť jest jistě Gedeonovo znamenie – wellus rosecizojazyčný text – skropenie, skrze něžto měl poznání míti nad