panny Marie nějakým příkladem a podobenstvím mohú mluvena býti, a tak se vykládají. David a vešken lid israhelský nesli aneboli vezli sú archu božie s veselím. Jakož nám praví svatý Jeroným: „Nulli dubium, quin totum ad laudem et gloriam filii pertineat, quidquid digne genitrici sue exibitum fuerit.“cizojazyčný text „Žádný v tom nepochybuj, že to vše ke cti a chvále synově slušie, což rodičce jeho duostojně ukazujeme a činíme.“ Jako by řéci chtěl svatý Jeroným: každý za to měj, že což koli cti a chvály miléj panně Mariji činíme, to také i jejímu synu milému pánu Kristu činíme, neb jejich věc jest v takovéj jednotě, že ničiemž dielni nejsú, než což jednomu z nich cti učiníme, jako bychme i druhému učinili. A protož abychom ukázaním jednostajnéj cti i syna, totiž milého Krista velebili, i matku jeho pannu Mariji chválili, hodné jest o tom nětco pověděti, což by matce k chvále a synovi k slavnosti slušeti mohlo. A protož věděti máte, že panna Maria, božie matka, pro mnohé jejie svobody a duostojenstvie, kteréžto mnohými figurami a podobenstvím tak úplně nemohú vypraveny býti, rozličnými jmény v svatém písmě bude nazvána a jmenována. Někteří pro výsost a svatost jejieho života nebem ji jmenují. Pro rozmnoženie